IP-adres verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Beste Helpers,

In mijn logboekweergave (onder bescherming internetwormen-systeem) van NA staan een paar opmerkingen die ik niet begrijp en ik weet niet of er actie moet worden ondernomen.

1 IP-adres pc....is verdwenen en niet meer beveiligd
2 IP-adres fe80 enz. is verdwenen en niet meer beveiligd
3 Beschermt u verbinding met een nieuw gedetecteerd netwerk op adapter Marvell
4 Beschermt u verbinding met een nieuw gedetecteerd netwerk op adapter Isatap.lan

Vooral over melding nummer1 zou ik wat meer over willen weten.
Ik hoop dat jullie mij hierover wat meer kunnen vertellen, maak me een beetje
zorgen over deze meldingen.

Alvast bedankt!

Frenz

Ik denk een probleempje met de internet / LAN aansluiting.
Reset je router en modem eens. Zorg dat de pc aan is, en haal dan de stroom van router en modem af en sluit het opnieuw aan en dan wordt het netwerk ( en dus ook internet ) weer opnieuw herkend.

Doe daarna ook dit voor de zekerheid:

> Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Ik heb modem opnieuw gereset en een viruscan gedaan (niks gevonden).
Dit alles heeft niet geholpen:(
Is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Even ter verduidelijking. Pc werkt prima, het is alleen dat ik niet weet of deze meldingen zorgelijk zijn.

vr.gr.

Frenz

Dan denk ik niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.

Heb je een draadloos netwerk?
Zo ja --> die is beveiligd met WPA of WEP?

Dat zal ik dat niet meer doen (zorgen maken)

Nee, ik heb geen draadloos netwerk.
Kan het iets met Vista te maken hebben?

groet

Frenz

1. Welke versie van Vista gebruik je?
En
2. Welke versie van NA gebruik je?

Oke, dan zou je kunnen overwegen om Norton compleet te verwijderen van je pc en daarna Norton 2007 weer opnieuw te installeren.
Eventuele problemen ( we weten niet zeker of dat het is ) zouden dan verholpen kunnen worden.

Als je Norton gaat verwijderen, doe dat dan op deze manier.

Moet even kijken of ik dit nog kan doen. Ik had nl. 2006 en die is omgezet naar 2007 vanwege Vista.( Service van NA).
Is er nog iets anders dat ik eerst kan proberen voordat ik hieraan begin?

groet

Frenz

Wat je verder nog kan doen, bij Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen even kijken, hoeveel verbindingen zie je daar? Gewoon 1 LAN-verbinding?
En dan even rechtsklikken op die verbinding en kiezen voor Herstellen.
Wel even alle andere schermen en internetprogramma's afsluiten voor je dat doet.

En anders zou ik het gewoon even zo laten, als er verder niks vreemds aan de hand is op je pc zou ik er verder niet meer aan denken.

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 Lan-verbindingen.

1 is uitgeschakeld ( Local Area Conne Nvidia nForce Networking Controller VLAN)
de ander is ingeschakeld (Lan-verbinding 2)

Ik zal het verder maar zo laten?

Ik denk een probleempje met de internet / LAN aansluiting.
Reset je router en modem eens. Zorg dat de pc aan is, en haal dan de stroom van router en modem af en sluit het opnieuw aan en dan wordt het netwerk ( en dus ook internet ) weer opnieuw herkend.

Doe daarna ook dit voor de zekerheid:

> Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Laatst bewerkt door een moderator:
Frenz

Frenz ik raad je aan om norton helenmaal niet meer te instaleren als het geen betaalde versie is (dan is avg nog beter)

Ik denk dat het toch met de router te maken heeft.( Ik zal zeker avg in gedachten houden wanneer mijn NA afloopt).
Heb er verder geen last van dus laat ik het maar zo.
Allemaal bedankt voor jullie tijd en advies!

gr.

Frenz

De router kan het inderdaad ook zijn. Misschien kan je wat vinden op de configuratiepagina van je router, te bereiken via de browser Internet Explorer of Firefox bijvoorbeeld.
Om achter dit adres te komen:

Start --> Uitvoeren --> cmd /k ipconfig /all --> OK. Daar vind je de adressen ( standaardgateway ).

En anders inderdaad zo laten.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan