IP adres vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb ADSL met de verbinding middels een E-tech V2 USB modem. Voordat ik ADSL had belde ik via de telefoon in. Nadat ik mijn computer heb opgestart moet ik steeds met het bestand IP-configuratie het IP adres vernieuwen, waarna de verbinding tot stand komt, of ik moet een tijdje wachten dan gebeurt het automatisch. Bij het vernieuwen moet ik ook steed kiezen uit PPP Adapter (2X) of ADSL USB Modem LAN Adapter om te vernieuwen. De verbinding komt dan wel tot stand. Ik wil mijn oude telefooninbelverbinding behouden voor noodgevallen (staat wel uitgeschakeld in het hardwareprofiel).
Ik zou graag de verbinding direct automatisch tot stand laten komen. Kan dat ??

Kies in de internetopties het tabblad verbindingen
Zorg dat hier een vinkje staat bij nooit een verbinding kiezen.
Windows neemt dan automatisch de lan instellingen.
De instellingen voor de analoge verbindingen blijven ongemoeid. In dit scherm moet je dan wel switchen met die verbindingen als je weer analoog wil verbinden.

vinkje nooit een verbinding kiezen

Nooit een verbinding kiezen is aan gevinkt

gr Tryer

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Moet nog steeds de verbinding handmatig bevestigen als ik mijn computer opstart. Wie helpt ?

wat soms helpt is de volgende:
via Configuratiescherm-software naar Windows setup gaan en dan Internet-werkset (of zo iets), Netwerk onderdelen en Communicatie groep eerst vinkje-hokjes leeg maken (betekent verwijderen van die opties), dan op Toepassen en OK, als klaar is PC opnieuw opstarten en opnieuw naar config.-software en dan weer dezelfde onderdelen aanvinken (EN DAN OPLETTEN: INCLUSIEF ALLE SUB-ONDERDELEN, dus niet 4 van 9 maar 9 van 9 bijv. sellecteren) en dan weer op Toepassen en OK, dan worden ze opnieuw geinstalleerd. Daarna PC opnieuw opstarten en bij ADSL modems is normaal dat tot 1min kan duren voordat je eerste keer na opstarten van PC connectie krijgt. Maar, zoals ik al vorige keer zei: dit is bekende probleem van combinatie: ADSL - WIN98 - USB

Success

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan