IP-adres vernieuwen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goedemiddag,
gezocht in het forum voor bovenstaande titel en alles wat daarop van toepassing was uitgeprobeerd, echter zonder resultaat!, ( bij TCP/IP staat auomatisch een IP-adres laten toewijzen een vinkje)
Sedert gisterenavond krijg ik geen verbinding meer met internet, ik dacht eerst dat de provider eruit lag, maar nu krijg ik nog steeds geen verbinding.
Ik gebruik Windows-XP-Prof met een 3Ghz dual processor, bij netwerkverbindingen staat achter de LAN-verbinding:
Beperkte of geen verbinding.
wanneer ik de verbinding wil herstellen, dan krijg ik als antwoord:
Het probleem kan niet worden opgelost, omdat de volgende aktie niet kan worden voltooid.
HET IP-ADRES VERNIEUWEN.
Hoe verhelp ik dit??
mvg
Pierre

Voor zowel bedraad als draadloos:
start> uitvoeren > cmd [enter]
type IPCONFIG /RELEASE
dan IPCONFIG /RENEW

Je gooit dan eerst de oude gegevens weg en vraagt daarna een nieuw ip-adres aan. Met Exit sluit je het venster.

Fozziebeer,
ik heb een verbinding met een kabel aan de router.
Tiborv,
heb het uitgevoerd, de oude gegevens zijn eruit gegooid, ip-adres en sub op 0.0.0.0.
De nieuwe ip aanvraag heb ik niet gekregen nl. ik kreeg onderstaand bericht:
er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan-verbinding.
(de aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen en/of geïnitialiseerd).
wat nu ??
Pierre

Er is geen (goede) verbinding met de router, controleer kabels, stekkertjes etc.

Tiborv,
ik had alles al gecontroleerd, voordat ik mijn vraag op dit board gesteld had, ik heb zelfs een andere kabel gebruikt.
Ik had de Het-Net CD-installatie-cd ook al gedraaid en daar kreeg ik als (resultaat) antwoord:
Kan niet opgelost worden
Bel 0900-0244 (0,10 cent)
Foutcode 7774
Na jouw laatste bericht heb ik mijn laatste back-up terug gezet en...........................
Ik heb weer een uitstekende verbinding !!!!!!:thumb:
Echter begrijpen doe ik het volstrekt niet.
dank voor de vlotte reaktie.
mvg
Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan