Aaxklonp
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2007
Hey allemaal; fijne kerst alvast!
Ik zit al dagen met de computer van m'n zusje te klooien om in ons draadloze netwerk te krijgen. Het is een XP home met een sitecom adapter --> een goeie.
Als ik in de sitecom software alle nodige dingen intyp (WEP, Hex, password, channel, Netwerk type, Transfer Rate en noem het maar op) dan krijg ik de bekende melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Het leuke is dat ik wél mijn netwerklocaties kan zien, maar er niet in kan. Ipconfig geeft:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres....: 169.254 etc -is dus een comp. IP-
Subnetmasker...........: 255.255.0.0
Standaardgateway.........: 169.254 etcetera
Ipconfig/release geeft:
[Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
IP-adres.............: 0.0.0.0
Subnetmasker...........: 0.0.0.0
Standaardgateway.........:
Iemand een idee wat ik nu moet doen? Herstellen helpt niet, opnieuw opstarten ook gedaan, zelfs het modem (KPN Experiabox zilver) opnieuw opgestart...
Alvast heel erg bedankt!!!
Mvg,
Aaxklonp
EDIT:
Ik ben er achter wat het probleem is. Waarschijnlijk een kleine bug in het programmaatje van Sitecom waardoor de profielsettings door mekaar heen lopen als je meerdere profielen hebt aangemaakt. Ik heb nu rechtstreeks verbinding gemaakt en nu is het probleem verholpen opdat ik elke keer opnieuw het password in moet voeren na dan
Dat jullie het weten!
Ik zit al dagen met de computer van m'n zusje te klooien om in ons draadloze netwerk te krijgen. Het is een XP home met een sitecom adapter --> een goeie.
Als ik in de sitecom software alle nodige dingen intyp (WEP, Hex, password, channel, Netwerk type, Transfer Rate en noem het maar op) dan krijg ik de bekende melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Het leuke is dat ik wél mijn netwerklocaties kan zien, maar er niet in kan. Ipconfig geeft:
Autoconfiguratie IP-adres....: 169.254 etc -is dus een comp. IP-
Subnetmasker...........: 255.255.0.0
Standaardgateway.........: 169.254 etcetera
Ipconfig/release geeft:
[Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
IP-adres.............: 0.0.0.0
Subnetmasker...........: 0.0.0.0
Standaardgateway.........:
Iemand een idee wat ik nu moet doen? Herstellen helpt niet, opnieuw opstarten ook gedaan, zelfs het modem (KPN Experiabox zilver) opnieuw opgestart...
Alvast heel erg bedankt!!!
Mvg,
Aaxklonp
EDIT:
Ik ben er achter wat het probleem is. Waarschijnlijk een kleine bug in het programmaatje van Sitecom waardoor de profielsettings door mekaar heen lopen als je meerdere profielen hebt aangemaakt. Ik heb nu rechtstreeks verbinding gemaakt en nu is het probleem verholpen opdat ik elke keer opnieuw het password in moet voeren na dan

Dat jullie het weten!
Laatst bewerkt: