IP-adres vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske9968

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2013
Ik heb een Arduino met ethernet-shield aangesloten in mijn eigen netwerk. Het probleem is dat ik het IP-adres en MAC-adres (gateway en subnet eventueel ook) moet ingeven in het programma van Arduino. Weet iemand hoe ik dit IP-adres achterhaal vanop mijn pc?

Ip van je locale pc of ip die je van je isp krijgt toebedeeld?
Locaal, via command>ipconfig /all Je krijgt je locale ip en mac etc.
whatismyip.com zie je je isp ip.

ja maar die functie kan pas geplaatst worden als het mac-adress en het IP-adress opgegeven zijn. Wat nogal onlogisch is volgens mij

Vanuit datzelfde artikel wordt verwezen naar gebruik van USB kabel.

Ja en dat heb ik gedaan maar dat programma vraagt nog steeds hetzelfde. Het Mac-adres heb ik intussen. Het stond gewoon domweg op de achterkant van m'n ethernet shield. En ik dacht dat ik via de router een vrij IP-adres kan vinden maar ik weet niet meer hoe.

niet meer :D dat heb ik intussen opgelost enkel het IP-adres moet ik nog vinden :D toch bedankt

Even inloggen op je router en kijken bij DHCP. Hieraan kun je aflezen in welke IP reeks je netwerk zit en welke adressen uitgedeeld worden. Voor je shield kies je een adres in je netwerk, maar buiten de DHCP reeks.

IP-adres was opgelost. dat van de pc volstond plots wel. ik kon er even gebruik van maken maar nu werkt 'telnet' niet meer...

ja maar look@LAN kijkt toch enkel OF er een probleem is? of niet? Want ik weet dat er een probleem is maar ik krijg het niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan