Ip adres vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Wat is het verschil tussen een vast ip-adres en een dynamisch ip-adres? Wat zijn de voor- en nadelen?

hoi een vast ip adres is dat je gewoon 1 vast ip adres hebt.

en een :dynamisch ip

(Dynamic IP Address) Een Dynamisch IP adres is een adres dat tijdelijk wordt toegekend aan een gebruiker door zijn Internet Service Provider iedere keer dat de gebruiker een verbinding met het Internet maakt. Hiermee kan de provider het aantal IP adressen die zij nodig hebben voor haar klanten terugdringen omdat niet alle klanten tegelijkertijd verbonden zullen zijn met het Internet. Ook wordt bandbreedte gereduceerd omdat klanten die op deze manier met het Internet verbinden geen sites kunnen hosten.
N.B. Een aantal providers zijn recentelijk begonnen met het aanbieden van diensten die de DNS voor dynamisch verbonden clients kunnen updaten.

voor en nadelen weet ik niet zo moet je even googlen.

hoop dat je er wat een hebt

succes groetjes mike:thumb:

Nou, een dynamisch adres (zegt het eigenlijk al) is in beweging. In dit geval kan het steeds wijzigen.
Als je ooit wel eens last van een trojan hebt gehad dan zou je niets liever willen dan dynamisch.
Vandaag is het b.v. zus en morgen zo.
Niet zo best grijpbaar dus. Handig.

Statisch beweegt totaal niet. Altijd hetzelfde nummer.
Mijnheer Trojan kan dagelijks bij je binnen wippen.

@Elisa:Dynamisch is voor de gebruiker toch wel vaak identiek simpelweg omdat een ISP dit deels gereserveerd heeft.
Controleer dat maar eens bij je eigen aansluiting.

Het 'binnen IP wisselt bij mij zo vaak dat het me meer werk kost dan normaal met een router. Zo heb 10.0.0.155 zo heb ik 10.0.0.151 en omdat ik bij mijn KPN router geen range in kan voeren moet ik steeds wijzigen. Voorheen kon ik zeggen 10.0.0.0 - 10.0.0.200 (ik zeg maar wat) Dat kan ik nu niet doen.
Zodra WinMx niet lekker mensen bij me kan laten downloaden weet ik dat mijn ip weer is gewijzigd.

?

Wat voor een Speedtouch heb je dan ?
Het interne IP adres wijzigt normaal gesproken niet bij een Speedtouch tenzij je gaat stekkertje verwisselen.Het externe IP waar WinMX opdraait zou in theorie kunnen wijzigen,maar de praktijk is meestal dat je provider je hetzelfde IP nummer geeft omdat het een koppeling heeft met je systeem (tenzij het niet meer vrij is.

De Speedtouch 510 met 4 ingangen.
Nou eerlijk gezegd.....voorheen had ik een Draytek.
Prima router maar wel gekoppeld met usb modem.
Problemen met verbinding, spul er dus uit (helaas voor niets) Het bleek bij de KPN te zitten.
Ik heb gewoon heimwee naar dat ding :D
Het interne IP adres wijzigt normaal gesproken niet bij een Speedtouch tenzij je gaat stekkertje verwisselen
Stekkertje er dagelijks uit misschien ook?
Als mijn verbinding trager wordt trek ik de stekker er 's nachts uit. De volgende dag loopt het dan weer prima.
Met de Draytek kon je dat anders oplossen.
Op de een of andere manier werkt Speedtouch ook niet prettig samen met Norton.
Als je een poort 6257 forward naar 2500 (zeg maar) dan komt Norton in opstand en weigert (ongebruikte poorten) Voorheen had ik dat nooit. Ik kon opgeven wat ik wilde voor interne poorten.
Of ik de poort nou vrijgeef bij Norton of niet hij vertikt het. Nu heb ik dus 6257 op intern ook ingesteld en eindelijk kan ik weer sharen. Maar........erg veilig lijkt het me niet :(

Norton kan idd in sommige gevallen een negatieve impact hebben op de performance maar dat hoeft niet.

Als je een stekkertje er uit haalt en vervolgens weer gaat inpluggen gebruik je dan dezelfde poort of een andere ?
Kijk eens in je systemen en noteer welke interne ip nr's ze hebben en controleer dit dan eens nadat je hebt ingeplugt.
Trager worden van je verbinding is niet perse de schuld van de Speedtouch.Misschien loopt je nat tabel vol ?
werk je met XP en SP2 ?

Verder hoef je bij WinMX niet zo heel veel open te zetten,je moet alleen binnen Norton internettoegang geven.Maw het laatste stukje begrijp ik niet goed.

Stekkertje? Ik haal de stekker van de stroomvoorziening er uit. Het is inderdaad het legen van 'iets'. Die router loopt gewoon na een paar dagen vol. Die tip kreeg ik en het helpt goed.

Nat tabel zit toch in de router? Waar zou het zich anders moeten ophopen? Op de pc gaat dagelijks CleanUp er overheen. Mocht dit zich toch op de schijf bevinden zou je me dat kunnen vertellen?

Ja, XP en Sp2, helemaal bij.

Normaal gesproken zet je bij de router poort 6200 b.v. open en 2000 bij de interne poort.
Vervolgens geeft je met Norton die poort 2000 ook vrij.
Zo heeft het altijd gewerkt maar in dit geval ligt Norton dwars. De boel wordt geblokt met de mededeling 'ongebruikte poorten'.

Nu heb ik dus bij Speedtoch teneinde raad beide ten (buiten en binnen) op 6257 gezet. Normaal gesproken leid je de boel om.
Het is nu niet zoals het hoort maar dit pikt Norton wel. Blijkbaar kan deze nu wel de poort combineren met WinMx.
Zoiets is het.
En het downloaden gaat weer super omdat ik share :)

Nat tabel zit in de router.Blijft toch een merkwaardig verhaal.

Heb je bij outside IP de 0.0.0.0 laten staan ?
Inside port/outside port het "portnummer" dat je open wil zetten ?

Verder wordt door SP2 het aantal verbindingen dat " open "
kan staan behoorlijk gereduceerd.Misschien dat je in het register een aanpassing kunt doen ?

Ja, van dat register aanpassen heb ik ook iets opgepikt.
Dat laat ik maar zo want met BitComet komt er enorm veel op je af.

Outside op 0.0.0.0???
Ik maak wel een printje. Ik kom zo terug.

Hier is het. Zo zien we waar het over gaat.
Kijk, volgens mij kan ik invullen wat ik wil. (in dit geval 2x 6257)
Het probleem is dat ik Norton niet 'omkrijg'.
Wat ik ook vrijmaak aan poorten, Norton blijft blocken en geeft als reden 'ongebruikte poort'.
Dat is het vreemde.

Laatst bewerkt:
Bijlage te groot?
attachment.php

Laatst bewerkt:
NIS 2005. Op het moment heb ik visite. Ik kom straks terug.

Heeft er mi toch alle schijn van dat het in de configuratie
van Norton zit.
Kun je daar in de configuratie wizzard niet de juiste vrijgave doen voor winmx ?

Het vreemd is dat ik met mijn Draytek router nooit een probleem had. Al gaf ik poort 2000 i.p.v. 6257.
Nu met Speedtouch wel. Misschien hebben ze verschillende manieren van forwarden.

Toen het met die andere poort niet lukte heb ik alleen de poortnummers weer gewijzigd zoals hieronder.
Alle condities waren dus hetzelfde.
Het lijkt wel een foutje van Norton maar wel een vervelende.
Wat mij wantrouwend maakt......voorheen had Norton niets te doen met de Draytek router. Nu ziet het log er uit alsof ik geen router heb. Vol dus. Met Dos attacks en al. Vrrrrrreeemd
attachment.php

Laatst bewerkt:
Dit moet ik eens op mijn gemak bekijken.
Ik zag Winmx met z'n poorten staan.
Je kunt daarin dus blijkbaar wijzigen op een gemakkelijke manier.
Verder ben ik benieuwd of ik dit tooltje ergens terug kan vinden in progr. files.
Ik kom er op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan