Ip-adres vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chantal87

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo,

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar dit leek me de beste plek.

Ik heb een probleem, ik krijg mailtjes die vanaf hetzelfde ip-adres verzonden worden als die van mij, maar ik woon alleen, en mail mezelf niet ;). Ook toen ik op vakantie was, en daar dus op een ander ip-adres zat, kreeg ik mailtjes vanaf het ip-adres wat ik daar had. Hoe kan dit, en hoe kan ik er achterkomen wie dit doet?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want ik word er knettergek van.

Bedankt alvast!

Chantal

Zijn het spam gerelateerde e-mail berichten of met andere inhoud ?

Maar de sender is duidelijk een andere persoon met een ander e-mail adres ? Werk je bedraad of draadloos ?

Klopt, het komt van een ander e-mail adres, maar mijn ip. Ik heb een draadloos netwerk, en had al begrepen dat het dan iemand in de buurt kon zijn, maar hoe kun je dan verklaren dat het ook op mijn vakantie gebeure?

Hoe is je netwerk beveiligd en kun je ook zien hoeveel pc's daarop meeliften ?

Is het mogelijk om een tijdje bedraad te werken ? (Denk dat het probleem dan is opgelost,met dien verstande dat je het wireless signaal even uit zet,welk modem heb je ?)

Dat zou kunnen, maar ik zou eigenlijk heel graag willen weten wie dit is, aangezien het niet erg fijne mailtjes zijn. Kan ik daar achterkomen? En hoe is het mogelijk dat dit gebeurd?

Ik heb een davolink van tele2.

Nou dat kan wel maar jij zult het nooit zelf te weten komen resp er zijn wel wat technieken om in de buurt te komen er vanuitgaande dat je aan kunt tonen dat die persoon ook echt gebruik maakt van jou draadloze netwerkverbinding.

Hoe is je beveiliging ?

Mijn beveiliging is (dacht ik;)) goed.

Zou mijn provider hier iets mee kunnen?

Krijg je deze e-mail berichten ook via een Tele2-account binnen ? Als je beveiliging goed zou zijn dan kan niet iemand zomaar met jou externe ip adres deze rommel sturen dus er klopt iets niet.

Ok,dan kun je een abuse melding maken bij Gmail maar die doen er weinig mee.Ik denk dat je eerst even je draadloos netwerk moet uitzetten,een tijdje met kabel werken en dan kijken of je nog deze e-mail berichten krijgt met hetzelfde externe ip adres.

Weet je hoe dat moet ?

Laatst bewerkt:
Ben dan benieuwd wat de uitkomst is.Laat maar even horen en suc6

Ik krijg geen mailtjes meer nu, maar weet helaas nog steeds niet wie het geweest is. Heel erg bedankt voor het meedenken!

Een grapjas die misbruik maakte van je draadloze netwerk en die jou waarschijnlijk wel kent.

Anyway hij kan je per mail niks meer sturen.

Verder is het vrij makkelijk te achterhalen wie er achter zit maar goed.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan