IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Ik heb ADSL van planet met een Ethernet-modem. Hoe kan ik mijn IP-adres zien? Ik wil eigenlijk, net als bij ISDN telkens een nieuw IP-adres.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Kompas

start-uitvoeren-cmd [enter] ipconfig [enter]

Of je een vast IP hebt of niet hangt van je provider af. Vaste IP's kosten de provider meer geld, dus dat zal wel niet.

Als je ADSL van Planet hebt, heb je een vast IP-adres.

downloaden

http://bluefive.pair.com/free95.htm

Op het bovenstaande adres kan men een freeware programma downloaden,wat je IP-Adres ten alle tijden
zichtbaar maakt.
Dus geen ingewikkeld gedoe met de Opdrachtprompt.
Wel bij de instellingen opgeven,dat er een icoontje in de
Taakbalk moet komen te staan.

Slinge

IP-adres

Bestaat er software dat mij telkens een nieuw IP-adres geeft? Ik vind het niet zo fijn telkens hetzelfde te hebben. Niet dat ik met iligale dingen bezig ben maar heb toch liever steeds een ander.

gr.
Marnix

Hoe kan je door middel van opdrachtprompt je ip-adres te weten komen ? Kan er me dat iemand uitleggen ?

Voor Win2k en XP is het commando: ipconfig

Voor win 9X : winipcfg

Groetjes,

Pieter

ip

Maar ik heb een Ethernet-modem, er staat me iets bij dat je dan niet een vast IP-adres hebt. Is dat waar?

kP

Re: ip

Geplaatst door kompas
Maar ik heb een Ethernet-modem, er staat me iets bij dat je dan niet een vast IP-adres hebt. Is dat waar?

kP

Nee, dat is niet waar.

Je hebt een vast IP-adres.

ik trouwens ook :)

Nou dat is dan mooi balen! Ben ik helemaal niet blij mee. Is zijn dus wel methode's maar daar wordt de PC weer traag van;-( Weet iemand een stuk software waarmee het IP-adres steeds verandert maar mijn verbinding niet echt trager maakt?

Kp

Hoi kompas,

Er is geen software waarmee je echte IP veranderd. Er is wel software die belooft dat de sites die je bezoekt nooit je IP te weten komen.
Het surfen gaat dan via een proxy. Jij stuurt een opdracht naar de proxy welke site je wilt zien en de proxy haalt die voor je op en stuurt hem naar je door.

Zie je al waar de vertraging vandaan komt?
Overigens wordt niet je PC er langzaam van, maar het internetten. Online gamen is bv. geen doen via een proxy.

Groetjes,

Pieter

Klein stukje uitleg over IP en het uitgeven van IP.

IP nummers worden uitgegeven door de DHCP server van je ISP (internet Service Provider), dit gaat door middel van je MAC-ADRESS van je netwerk (modem) kaart.
@home geeft deze daarop uit, in combi van je computernaam.
Dit gaat door middel van lease enz... niet zo intressant om verder te weten.
Om je IP te weten kan je in met de eigenschappen van je netwerk een icoon in je system tray plaatsen (twee PC'tjes zie je dan) dubbel klik je daar op en en vervolgens ondersteuning, kan je daar alle details ook zien, mocht je daar belang bij hebben, zoals je DHCP server, DNS enz. Hier kan je ook op herstellen drukken en soms krijg je een nieuwe IP maar ga er van uit van niet.
Nieuw IP heeft ook zo zijn nadelen, er zijn site's die je bezoek uithouden en wat soms handig is. mocht je interdaad 'anoniem' op het internetten willen surfen dan zijn er idd. van die site''s die je kunnen omleiden.
Maar goed, daar wordt wel al je surfgedrag genoteerd (hoezo vrijwillig spy-ware).

Mijn motto elke voordeel heeft een nadeel, elke nadeel heeft een voordeel... :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan