ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hallo, ik wil graag een eigen ftp maken, dat kan ook alleen er is iets mis met het verbinden, mijn ip-adres is als het goed is 213.10.57.70. Als ik daarmee wil verbinden kan dat niet, wel als ik verbind met 192.168.1.10 maar dat is mijn Lokale ip-adres, echt heel raar, en als ik bij ipconfig kijk zie ik staan dat MIJN ip-adres 192.168.1.1 is maar dat is het ip-adres van mijn router, dat klopt toch niet?

Het programma is verder wel goed ingesteld.
 

Bijlagen

  • fout.jpg
    fout.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Het adres van je router staat altijd bij Ipconfig als je een router hebt aangesloten.

Je moet als het goed is in je routerinstellingen poort 21 opengooien. Meestal kom je in je router instellingen door het Ip-adres in te typen in Internet Explorer. Dus 192.168.1.1. Wat voor router heb je precies?
 
Ik heb een Vigor 2200 We en ik kan niet in de configuratie komen want dan blijft hij hangen bij het laden van de pagina en restetten werkt ook niet:(
 
Bij Browser en Telnet (om de router te configureren) blijft hij hangen tijdens het laden
 

Bijlagen

  • fout2.jpg
    fout2.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 36
Geplaatst door JBS
Misschien kan dit je verder helpen. http://www.draytek.nl/router/extra/copperjet.html

Ok, dit is in ieder geval iets maar toch snap ik niet helemaal wat er nou bedoelt word met:

Koppel alle netwerkkabels los en zet de modem/router uit (Allied Data CopperJet).

Uitgaande van een dynamisch verkregen IP adres van de Allied Data CopperJet (192.168.1.1) dient de DrayTek Vigor router ingesteld te worden op:

192.168.100.1

Want hoe kan ik het ip-adress nu veranderen als ik eers alle kabels eruit moet halen en dan de router uit moet zetten?
 
Ik vermoed dat je alleen even je ip adres van je ethernet kaart moeten renewen en dat telnet daarna wel werkt.

Dit doe je door eerst in netwerk eigenschappen van je LAN bij eigenschappen tco/ip protocol het ip adress op automatisch verkrijgen zetten.

dan ga je naar dos prompt:
Start>uitvoeren>cmd>
ipconfig /release
dan ipconfig /renew

Als het goed is kun je vanaf nu in de router komen, lukt dit niet, probeer dan deze gegevens voor je ethernet kaart hard in te voeren:
ip 192.168.1.33
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.1.1

Lukt ook dat niet dan weet ik het zo snel niet, schrijf iig even de gegevens vanaf het begint op van je ethernet kaart wat je veranderd, dan kun je als het niet lukt nog op internet komen.

succes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan