ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsnarf

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
hoi, ik heb een ip adres van iemand, en nou wil ik weten hou ik het adres van deze persoon kan achterhalen. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dat dan moet doen. Het ip adres is: 84.27.164.7

alvast bedankt,

Frans

Het exacte adres kom je niet te weten. Je komt bij de provider uit

Weinig, de provider zal je geen verdere informatie verstrekken.

Geplaatst door coolsnarf
ok, dan krijg ik wel informatie, maar wat kan ik daar dan mee?

Ligt eraan waarom je het adres wilt weten. Als je lastig wordt gevallen door dat ipadres kun je een mailtje naar abuse@providernaam sturen met je klacht

kzal t maar vertellen,

ik ben een beetje dom geweest om iemand te vertrouwen. Kheb dus iets van m gekocht en je raad t al........ kben me geld dus kwijt. Nu ben ik dus op zoek naar wie het is (en probeer dan me geld terug te krijgen) Daarom is t voor mij belangrijk.

Frans

Ps. Ach... kheb in ieder geval weer eens geleerd dat je niet zomaar iedereen moet vertrouwen

De provider van dat IP is AtHome, regio block Den Bosch.

Je kan een mailtje sturen naar abuse@home.nl, maar dan moet je wel 100% zeker weten en waarschijnlijk moeten kunnen aantonen dat dat IP inderdaad is van diegene die jou je geld heeft afgetroggeld. Anders ben je dadelijk iemand onschuldig aan het beschuldigen.
Stuur in die email naar athome ook de datum en tijdstip waarop je dat IP adres hebt verkregen en op welke manier. Desnoods met een log als bewijs.

Tevens zou je bij de politie kunnen proberen om aangifte van oplichting te doen.

Olav

even om t zeker te weten:

ik heb een e-mailtje (via hotmail) van hem gekregen, en daar zie je dan : X-Originating-IP: [84.27.164.7]
Ik heb gehoord dat dat het ip adres is van wie het mailtje komt. Nou is natuurlijk wel de vraag of het van hem thuis is. Maar ik heb ook zijn rek nr, z'n naam en de plaats waar die woont.
Daar moet je toch wat mee kunnen beginnen?

Ik zou gewoon even een belletje naar de politie doen. Of langs gaan en aangifte doen! Je hebt naam en rekeningnummer dus dat moet een fluitje van een cent zijn om hem op te sporen voor hun.
Ging het om veel geld?

maar doen ze dat wel, ik heb nl begrepen de bank en i-provider de adres gegevens niet vrijgeven?

-edit- maar k ga t natuurlijk wel proberen

ach, is 125 euro veel geld. Voor mij iig genoeg om er moeite voor te doen!

coolsnarf dat is zeker veel geld!
Kijk eens op deze site!
Hier kan je vast wel iets vinden!
Succes ermee!

bedankt, ik ben op deze site veel wijzer geworden.
Nu nog hopen dat ik mn geld terug krijg

Frans

Hou ons maar op de hoogte. Leren wij ook weer van. Ben vooral benieuwd wat The Police er mee doet;)

Kan je het anders niet gewoon terug laten storten door je bank? Dacht dat er zo'n mogelijkheid was. Moet je ff informeren bij je bank.

Dat is alleen bij automatische incasso's.....storneren heet dat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan