IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

P. Men

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
92
Goedeavond,

sinds een paar dagen heb ik problemen met de verbinding van mijn PC. De PC is aangesloten via een router, maar om de een of andere rede kan er geen IP adres gevonden worden.

Instellingen van internet protocool staan op automatisch ip-adres toewijzen. Heb al geprobeerd om handmatig het ip-adres (van de router) toe te voegen, maar dan geeft ie een foutmelding op het DNS aderes......

heeft iemand een idee wat dit kan zijn???

alvast bedankt!

groet, Pieter
 
Hoi,

1. zorg dat dhcp op alle appraten ingeschakeld is
2. zet alle pc's en notebooks UIT
3. haal de stroom van het kabelmodem
4. RESET de router! Wacht vooral tot deze is heropgestart (te zien aan de lampjes)
5. haal de stroom van de router.
6. controleer de bekabeling (dus de kabel tussen modem en router moet bij de router op WAN zitten in niet op poort 1, 2 of 3 .....

NU:
1. schakel het kabelmodem in en wacht tot deze volledig 'online' is.
2. schakel de router in en wacht tot deze volledig 'online' is
3. schakel eerst de pc/notebook(s) in die een kabelverbinding met de router heeft.
4. schakel als laatste de draadloze apparaten in.

Heb je deze procedure exact gevolgd en werkt het dan nog niet, reageer dan weer .......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
helaas werkt het na deze procedure nog steeds niet...

Mijn laptop kan wel gewoon via de router een IP adres vinden, maar mijn vaste PC niet.

Instellingen van internet protocool staan op automatisch ip-adres toewijzen. Heb al geprobeerd om handmatig het ip-adres (van de router) toe te voegen, maar dan geeft ie een foutmelding op het DNS adres......

groet, Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan