IP-adresconflict, andere pc heeft hetzelfde IP-adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb net op een andere pc xp gezet en wilde hiermee het internet op. Dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere pc in dit netwerk heeft hetzelfde IP adres als deze pc".

Is hier een eenvoudige oplossing voor te vinden?
mvrgr. Kanyarat.

De pc zelf een ipadres toewijzen. Hetzij in je router, hetzij in de tcp-ip instellingen van je pc. Snaps?

Op dit gebied heb ik 2 linkerhanden en ik snap er niks van. Wat moet/kan ik doen in lekentaal? Dus de meest eenvoudige oplossing?

Laatst bewerkt:
start->instellingen->netwerkverbindingen. Daar vind je je netwerkverbinding(en). Een bekabelde en evt een draadloze.

Rechtsklik op je verbinding en kies voor [status]->[details]

Je ziet nu een venster met ipadres en andre instellingen
details.jpg

Houd dat venster even voor je. Ga nu even terug naar het overzicht met verbindingen en rechtsklik daar weer op je verbinding. Kies voor [eigenschappen]. Klik op tcp-ip instellingen en kies [eigenschappen]. Je ziet nu een venster met instellingen die op "automatisch" staan.
tcpip.jpg

Klik op "volgende ip-adres gebruiken" en vul daar een ip-adres in, maar niet degene uit het status-venster. Doe maar degene die erna komt, dus niet 192.168.1.5 maar 192.168.1.6 (bijvoorbeeld)

Dan de dns- en standaardgateway-instellingen overnemen uit het status-venster en op [ok] klikken.

Alle vensters sluiten. Je verbinding zal nu even wegvallen omdat je pc een nieuw, net ingevuld, ip-adres krijgt, daarna heb je als het goed is weer verbinding...

*edit*
Het statusvenster ziet er bij jou anders uit omdat ik Windows7 gebruik...

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het gelukt! Ik zie tenminste geen meldingen meer. Bedankt!!:thumb:

Een andere optie was geweest om je router te resetten. Dat is 3 seconden werk... :p

Maar dan moet je, in geval van draadloze router, ook je beveiliging weer helemaal instellen. Daarbij heb je nu weer wat geleerd... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan