IP-adresconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

luccialoes

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Ik krijg via mijn laptop geen verbinding meer met internet. Ik maak verbinding via een kabel. Verbinding die ik krijg is alleen lokaal. Ik krijg de error dat er sprake is van een IP-adresconflict.

Mijn IP-adres staat op automatisch. Ik heb alles al een aantal keer opnieuw opgestart en niets helpt.

Wie kan me helpen?

Ik ben blij dat ik lijk op iemand die verstand van computers heeft, maar hier begrijp ik dus al maar de helft van. Ik kan nu ook even niks proberen, want zit dus aan een andere computer, paar kilometer van mijn eigen laptop vandaan

in dat geval zal ik je het wat duidelijker uit leggen ;)

windows xp:
start --> cmd --> ipconfig /release --> dan op enter drukken --> ipconfig /renew --> dan op enter drukken

windows 7:
windows logo links onder --> in de zoekbalk intypen cmd--> ipconfig /release --> dan op enter drukken --> ipconfig /renew --> dan op enter drukken

wat hier nu gebeurt is het volgende je ip adres en alle internet instellingen worden op 0 gezet en daarna opnieuw opgevraagd :) mischien helpt het

hmm, ik kom thuis en mijn internet doet het weer.. vreemd, want hij heeft het echt de hele dag niet gedaan.. ik weet dus niet wat er was maar ik kan weer vooruit!

In ieder geval bedankt voor je hilp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan