ik wil vooral weten of het gevaarlijk is als iemand je IP weet, Want er is iemand op msn en die vraagt de hele tijd of hij mijn IP mag.Dus ik wil weten of hij niet mijn IP nu kan weten en of het gevaarlijk is?
Nee, dat is niet gevaarlijk.
Ik heb gehoord dat hackers vaak je ip-adres gebruiken om te hacken.
"Urban Myth". Tenminste..
Een IP adres moet je zien als het nummerbord van je PC. Als ik het nummerbord NF-55-VL weet, kan IK daar niets mee. Alleen instanties zoals RDW, Politie, etc.. kunnen dit koppelen aan een persoon. Zo werkt het ook met IP's. Alleen je provider, politie etc.. kunnen dit aan een persoon koppelen. Als een hacker een PC wil hacken, heeft hij een IP nodig. Maar het is niet zo dat je met een IP direct een PC kan hacken.
Wat wél zo is, is dat je met een specifiek IP een specifieke computer kunt benaderen. Als ik zou weten dat jij niet weet hoe computerbeveiliging werkt en ik heb jouw IP dan kan ik direct een "aanval" uitvoeren op jouw PC.
Het openbaar maken van je IP vergroot de kans iets omdat men zeker weet dat het IP bestaat en dat er "iemand is". Maar.. Het is niet zo dat je een groot risico loopt als iemand jouw IP weet of dergelijk maar het voor jezelf houden is íets veiliger

.
Overigens slaan heel veel websites jouw IP ook op. Zo ook Helpmij en vrijwel alle bekende internetforums/gastenboeken/interatieve websites. Dit wordt vaak gebruikt om gebruikers te kunnen weren in geval van misbruik.
Sterker nog; als jij een e-mail stuurt naar iemand dan is jouw IP adres ook bij de ontvanger bekend.