IP adressen Realiseren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimeboy

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Ik heb een netwerk met 25 pc's en na de installatie van 250 pc's erbij in het netwerk wil ik een evenredig aantal ip-adressen. Maar dit zou kostentechnisch gezien geen verstandige keuze zijn.

Dus mijn vraag is::

Is er een goedkopere manier om het beheer van IP-adressen te realiseren.

LET OP
(Ik heb een aantal DOSClients in het netwerk en ik wil dat die clients allemaal hun vaste hostnaam moeten houden)

Kan iemand mij helpen??

Zit helemaal in Paniek..

CRIMEBOY

Ik vat totaal niet wat je bedoelt? Wat voor ip-adressen en wat heeft dit met kosten te maken? Er zijn range's speciaal voor interne netwerken, dan heb je maar 1 IP-nodig (Via gateway) naar Internet.

He Tiborv,,

Ik bedoel: is er een andere manier om IP-adressen eenvoudiger en goedkoper te realiseren?????

CRIMEBOY

Ja, veel duidelijker? Een IP-adres voor een netwerk kost niets...

Crimeboy,
wat hebben jou die 25 ip adressen dan gekost.
Want net zoals Tiborv al schreef snap ik het ook niet wat je wilt.

Ik bedoel: of er een goedkopere manier is om het BEHEER van IP adressen te realiseren?

(moet 275 IP adressen hebben, dat is te duur Man!)

CRIMEBOY

(leg de volgende keer wat duidelijker uit wat je niet snapt..)

Crimeboy,

1 netwerkserver
1 dhcp client
1 winproxy
en een switch voor 275 aansluitingen.
En dan zou het moeten lukken.

En als je dan alles aan het draaien hebt dan neem je het programma vnc en kun je vanaf 1 werkplek alle computers beheren en dat progie is nog gratis ook.

Als je 275 pc's hebt en die wil je op 1 netwerk aansluiten dan weet je dat je daar toch wel een paar € voor neer moet tellen.

Geplaatst door Crimeboy
(leg de volgende keer wat duidelijker uit wat je niet snapt..)

We gaan de boel niet omdraaien, diegene die een vraag stelt moet duidelijk en volledig zijn, niet diegene die willen helpen!

crimeboy misschien is dit wel wat je zoekt.

suc6.

Kosten

Toch ben ik zomaar bang dat de kosten meer bedoeld wordt in de vorm van tijd en aanschaf van machines, nou machines kosten altijd geld daar kom je niet onderuit en het realiseren van die ip adressen voor al die pc's gaat veel tijd kosten en dat is uiteraard ook geld maar ik denk zomaar dat dit toch de enigste manier is als je zeker wilt weten dat het allemaal goed werkt daarna, als je alles zelf zou doen dan kost het alleen nog maar tijd maar daar kom je helaas niet onderuit.

Of heb ik het nou nog niet goed begrepen.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan