ip adressen xp win2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

great

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Berichten
64
ik probeer met een laptop (Xp) en een pc (win2000) via een sweex modem/router wireless verbinding te maken met elkaar en met internet. Als de pc en de laptop verbonden zijn met een draadje aan de modem kan ik tussen de pc en laptop pingen. Ook kan ik met allebei internet op. beide krijgen een ip adres. Echter weet ik niet hoe ik bestanden moet delen. Ik heb wel een werkgroep aangemaakt op beide met dezelfde werkgroep naam en ernaar laten zoeken. (1.) In de verkenner moet dan toch iets komen te staan, of moet ik hiervoor nog iets doen?? Wat moet er nog gebeuren dat ik daadwerkelijk bestanden van de andere pc zie. bij het tcp/ip gedeelte staat alles aangevinkt (de 3 mogelijkheden die er zijn)
(2) Moet of kan ik nu (beter) een programma zoals wingate gebruiken?

Als ik de laptop wireless maak krijgt deze een heel ander ipnummer. (3)Hoe kan dat en hoe moet ik het ipnr aanpassen. De netwerkverbinding met de router is er wel maar als ik ga pingen is de doelhost niet aanwezig. (4) Wat is de doelhost?
Ook is de signaalkwaliteit er wel, en in het begin is de signaalsterkte uitstekend, maar dat loopt snel af tot "geen signaalsterkte". (5) hoe kan ik de signaalsterkte constant houden. Ik zit op 1 meter van de modem af. Ik kom nu ook niet op het internet als de wireless modem is aangesloten.
Bij de Pciacard zat het programma RTL.. . Hierbij kan ik ook niet in het autoconfig gedeelte komen. (6) Is er een andere cq. beter programma voor te gebruiken?

alvast bedankt voor de hulp
 
Voor het eerste deel, de draad-verbinding.

Je moet het delen van bestanden AAN hebben staan.
En je moet ook werkelijk iets delen (rechtsklik op een map in verkenner en dan delen activeren voor die map)

Zonder werkelijk iets te delen moet je in ieder geval de andere PC kunnen zien in de netwerk-omgeving.
 
Ik kan de andere pc ook niet zien in de verkenner structuur. Dat moet zeker onder netwerkomgeving staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan