IP adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hatzee

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Ik weet hoe ik achter IP adressen kan komen en wie ze in beheer heeft, maar nu de volgende vraag!
Kan ik er achter komen of iemand een ander IP adres heeft gekregen? Ik heb dus 2 IP adressen, maar kan ik er achter komen of die beide vanaf dezelfde computer zijn verstuurd, waar ik mee wil zeggen, heeft deze computer in de loop van de tijd een ander IP adres verkregen, of komt het van een andere computer?
Hoe kom ik erachter of iemand een ander IP adres heeft gekregen

Hatzee

Wees eens duidelijk? Over wat voor een situatie praat je, thuis, internet, etc..
1 IP adres kan niet aan 2 PC's worden toegewezen in één netwerk.

Nee maar je kan wel meerdere extrene ip addressen hebben. Maar ik zou niet weten hoe je er achter kan komen of iemand zijn ip heeft gewijzigd.

Nee maar je kan wel meerdere extrene ip addressen hebben. Maar ik zou niet weten hoe je er achter kan komen of iemand zijn ip heeft gewijzigd.

Alleen als je meerdere netwerkkaarten hebt.
In dat geval kun je overigens ook meerdere interne adressen hebben.

(gaat nog niet eens 100% op wat ik zeg, maar simpel genomen wel).

Toch snap ik nog niet wat de vraag is :).

Wees eens duidelijk? Over wat voor een situatie praat je, thuis, internet, etc..
1 IP adres kan niet aan 2 PC's worden toegewezen in één netwerk.

Ik krijg steeds mail over de hotmail, in eerste instantie kwam deze van een bepaald IP adres, nu komt hij van dezelfde persoon alleen van een ander IP adres, wat ik graag wil weten, zijn deze berichten van achter dezelfde computer verstuurd, beide IP adresssen beginnen met 213.73.159, alleen eindigt de ene met 3 nummers en de ander met 2.

Gr.

Bedankt voor jullie reactie's ik hoop dat jullie me nog iets wijzer kunnen maken!!

Een traceroute (tracert.exe) kan je ook heel veel over een ip-adres leren, die volgt de verschillende routers op zijn pad.
Op http://www.ripe.net/ kan je vinden bij wie het adres echt hoort, is wel technisch ;)

Maar lijkt me dat ze bij een provider zitten, ik zie namelijk Quicknet/multikabel. Goede provider :p

Klopt inderdaad, dat is de provider.

Maar waar moet ik dan op letten als ik de adressen opzoek op ripe.net, kan ik er zo achter komen of ze vanaf dezelfde computer zijn verstuurd? Of eigenlijk van dezelfde aansluiting, adressen maken me niets uit, als ik maar weet of het van dezelfde computer is verstuurd??

Thanks!

Dat ga je daar niet vinden, en ik betwijfel of je dat ergens gaat vinden. Dat wordt namelijk niet centraal bijgehouden.

Ripe geeft de ip-adressen wereldwijd uit. Daar kun je dus vinden, welke reeksen aan wie toegekend zijn, met contactgegevens.
Enige kans om het te achterhalen is een reverse-dns query uit te voeren (ping -a <ip-adres>) of een tracert. Dan zie je de hostname van de computer die dat ip-adres heeft. Bij sommige providers is dat echt te traceren tot een bepaalde hostname. Maar een aantal geven daar ook random-namen aan en dan is het dus niet terug te leiden.

Ok bedankt!

Niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar, maar hoe voer ik een reverse-dns uit, en/of hoe voer ik een tracert uit.

Als dit niet lukt leg ik me er maar bij neer, thanks

Hatzee

Reverse ping (met host resolving):

ping -a <ip-adres>

Traceroute:

tracert <ip-adres>

Beide in een dosbox (start -> run -> cmd)

Helaas is het me niet gelukt om te achterhalen, of beide IP adressen van hetzelfde adres(computer) zijn verstuurd.
Mogelijk dat er nog andere suggesties zijn, anders leg ik me er maar nbij neer!!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan