Ip camera aansluiten op Linksys WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jomahuru

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
6
Ik heb het navolgende probleem;
Ik heb een bekabelde IP camera aangesloten op mijn router Linksys WRT54G. Aanvankelijk leek alles goed te lukken want binnen een mum van tijd had ik beeld via het Lokale Netwerk (LAN). Echter is de camera via het WAN niet te benaderen. Via het menu van de Router heb ik via port forwarding een poort toegekend echter niets doet het. Ik heb via de antwoorden op soortgelijke vragen in dit Forum geprobeerd om iets aan de instelling te doen, echter niets werkt. Ik heb begrepen dat ik enkele gegens in de Router moet aanpassen maar ik moet erbij zeggen dat bij het horen en lezen van de technische aanwijzingen, ik een beetje duizelig word.

Zou iemand zo goed willen zijn om in simpel Nederlands mij de te volgen stappen duidelijk te willen maken?

Mijn dank is groot
 
Op welke manier kun je vanaf de browser het beeld van de IP-camera bekijken? Wat type je precies in?
 
Dan moet je in de router poort 80 naar IP 192.168.1.100 laten verwijzen.
 
Dat heb ik gedaan. Ik heb onder de kop applications en gaming het volgende neergezet.
IpCam - 80 tot 80 - Both (protocol) - 192.168.1.100 - en een kruisje bij enable

In de handleiding van de camera staat dat bij het bekijken via internet dat je de Ip camera niet moet aansluiten achter de router of IP-sharing device

7 Accessing v ia Internet
1. If you need to access the Internet Camera remotely via Internet, please don't
connect the camera behind your router or IP-Sharing device.

2. If you must connect the camera behind a router or IP Sharing device, you
should ask your router provider or MIS department to configure the router
with "virtual server" function activated for IP camera and set the
''Default Gateway" of the Internet Camera to the router's IP-Address.

and then I lost it
 
Punt 2 is voor jou van toepassing. Je kunt dan bij iemand anders via de webcam e.e.a. bekijken. Je gebruikt dan je Extern IP-adres dat je bijvoorbeeld ziet bij www.watismijnip.nl
 
nog steeds geen oplossing

Ik heb de IP-camera nog steeds niet aan het werken op het WAN. Op het lokale network doet ie het prima. Volgens de geleerden moet ik hiervoor op linksys een "virtual server" aanmaken maar hoe doe ik dat.

ps: Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik was even weg.
 
Dat is de demilitarized zone van de router, die niet beschermt is en alles doorlaat.
 
Goedemiddag,

Jammer dat TS niet meer aangeeft of het probleem is opgelost en hoe dit is gedaan..

Wij (mijn ouders) hebben nl. hetzelfde probleem met een draadloze ipcam van Foscam. Deze werkt intern perfect, zowel bedraad als draadloos. Maar zodra we de camera van buitenaf via het externe ip adres willen benaderen lukt dit niet.

De camera is een Foscam FI8908W, de router een Linksys WRT54G.
Portforwarding op poort 80 staat ingesteld volgens deze handleiding: http://www.foscam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=31

We zijn hier nu al dagen mee bezig, maar het wil maar niet lukken.

Zelf heb ik een zelfde type camera werkend met een Davolink DV-2020, met ook port forwarding van poort 80. Bij mij werkt alles prima, ook extern.

Waarschijnlijk staat er dus ergens in de linksys router een instelling niet goed, maar we hebben geen idee waar. Ook het DMZ verhaal hebben we geprobeerd, dus bij DMZ het ip adres van de camera ingegeven, maar ook dan werkt het niet.

Wat doen we verkeerd of zien we over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Helaas kreeg ik dat ding niet aan het werken en heb daarna een nieuwe camera gekocht en dat was een fluitje van een cent. Die werkt prima.

ps: Sorry dat ik deze vraag op het forum niet afgesloten heb.
 
Ik ben er inmiddels aan uit waar het probleem zit.

Mijn ouders hebben een aansluiting van Alice, hierbij hebben zij een Copperjet modem gekregen. Helaas is de Copperjet niet draadloos, dus hebben zij aan de Copperjet een Linksys WRT54G router gehangen.

Ik heb e.e.a. nagekeken en de Copperjet heeft dus het ip adres dat ik zie bij www.whatismyip.com en de Linksys heeft het ip adres 172.19.*.*. Dat is dus het ip adres van het modem.

Nu ga ik er vanuit dat dit dus het probleem is en dat de Linksys dus het gewone ip adres zou moeten krijgen. Ik heb al iets gevonden over de Copperjet in ZIPB zetten, maar dit wil niet zo goed lukken.

Is er iemand die hier stap voor stap in lekentaal kan uitleggen wat ik op welk apparaat moet doen om deze Ip camera van buitenaf te kunnen benaderen?
 
Inmiddels hebben we m.b.v. de Foscam helpdesk het probleem opgelost en de camera werkend gekregen. Aangezien hier blijkbaar ook niemand was die een oplossing wist voor dit probleem, zal ik deze oplossing hier even posten.

Op de Copperjet moet poort 80 worden geforward naar het ip adres van de Linksys router (het 172.19.*.* nummer dus, deze is te vinden op de status pagina van de Linksys router onder WAN ip). Vervolgens moet op de Linksys poort 80 worden geforward naar het ip adres van de camera. Nu is de camera ook extern bereikbaar via internet.

Al met al vrij simpel dus, maar je moet het maar net weten..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan