IP camera niet benaderbaar meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fke1964

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Hallo allemaal,

Enige maanden geleden heb ik een ES-IP613PW IP Mini Indoor POE/Wifi camera camera aangeschaft.
Na enige tijd studeren en googelen heb ik deze camera werkend gekregen. Zowel binnen als buiten het netwerk werkte alles.
Nu zit ik bij UPC en onlangs ging de router van hen kapot. Gevolg is dat ik een andere kreeg. Nu werkt de IP cam niet meer en is ook niet meer te benaderen.

In de oude situatie had de camera het IP adres 192.168.0.2. Helaas begint de range van de nieuwe router met 192.168.1.10.
Tot zo ver begrijpen mijn grijze hersencellen het nog (denk ik). De camera valt buiten deze range en is daardoor niet meer benaderbaar.
Er zit echter geen reset knop op de camera dus moet ik een andere oplossing zien te vinden.
Vanmorgen geprobeerd om er met een UTP crosscable in te komen maar dat lukt ook niet.

mijn nieuwe modem is een Cisco EPC3925

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?

gr,
Frans

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel,

moet ik hem dan via het netwerk zoeken of middels de crosscable?

Ik heb het zojuist geprobeerd, met de crosscable niets gevonden.
Zonder de cable hetzelfde resultaat. Hij vind niets

gr,
Frans

Laatst bewerkt:
over het netwerk zou hij hem moeten vinden....het is een proggie wat bij mijn camera geleverd is maar werkt ook bij andere merken goed
je kan toch ook je router instellingen aanpassen als je niet in de camera kan komen?

Wanneer ik de IP range wijzig in de router naar bv 192.168.0.1 dan krijg ik de melding
;

Unacceptable DHCP start ip adres. Maw ik kan hem niet in de range laten vallen.

gr,
frans

Laatst bewerkt:
Je moet ook niet de ip-range van het UPC-apparaat wijzigen maar het ip-adres van de camera (als je die toendertijd vast had ingesteld) én daar dan ook de standaardgateway veranderen naar het LAN ip-adres van de UPC router.
Was het ip-adres van de camera toendertijd als dynamisch (oftewel via DHCP toegewezen) ingesteld, dan moet je nu in de router van de provider kijken welk ip-adres de camera nu heeft. Zou bijv. iets als DHCP Leases of DHCP Lease Table kunnen heten.

Tijs.

nee he dat heb ik weer, kom er net achter dat de travo waarschijnlijk bij het opnieuw aanzetten het begeven heeft.
Er brand geen lichtje meer. Dus opnieuw beginnen vanaf het begin met een andere travo.
Hopelijk zijn de problemen dat weg. Ik laat het jullie weten.

gr,
Frans

Nou inmiddels weer iets verder. Het lampje brand weer echter krijg ik geen verbinding omdat ik in de verkeerde subnet zit.

subnet.jpg

de camera zit nog niet in het netwerk volgens mij

Nogmaals: Heb je toendertijd een VAST ip adres in gesteld of het apparaat op Automatisch ip-adres verkrijgen (=DHCP) laten staan?
Als het ding een vast ip-adres heeft (dus in het verkeerde netwerk zit), dan zul je om hem om te kunnen bouwen:
a. Je pc een vast ip-adres moeten geven in het OUDE subnet. Je zult dan (totdat je het weer terugzet naar automatisch verkrijgen) alleen met de ip-camera kunnen communiceren.
b. óf je reset de camera naar fabrieksinstellingen, waar (naar ik aanneem) het zo is ingesteld voor het apparaat dat DHCP/Automatisch toekennen weer van toepassing is.

Tijs.

Je moet ook niet de ip-range van het UPC-apparaat wijzigen maar het ip-adres van de camera (als je die toendertijd vast had ingesteld) én daar dan ook de standaardgateway veranderen naar het LAN ip-adres van de UPC router.
Het probleem is dat ik niet in de camera kom

Was het ip-adres van de camera toendertijd als dynamisch (oftewel via DHCP toegewezen) ingesteld, dan moet je nu in de router van de provider kijken welk ip-adres de camera nu heeft. Zou bijv. iets als DHCP Leases of DHCP Lease Table kunnen heten.

volgens mij zit de camera nog niet in het netwerk en heeft dus nog geen ip adres volgens mij?

Tijs.

Nogmaals: Heb je toendertijd een VAST ip adres in gesteld of het apparaat op Automatisch ip-adres verkrijgen (=DHCP) laten staan?
Als het ding een vast ip-adres heeft (dus in het verkeerde netwerk zit), dan zul je om hem om te kunnen bouwen:

In het oude netwerk was dit 192.168.0.2 dus een vast ip adres.
a. Je pc een vast ip-adres moeten geven in het OUDE subnet. Je zult dan (totdat je het weer terugzet naar automatisch verkrijgen) alleen met de ip-camera kunnen communiceren.
b. óf je reset de camera naar fabrieksinstellingen, waar (naar ik aanneem) het zo is ingesteld voor het apparaat dat DHCP/Automatisch toekennen weer van toepassing is.

probleem is dat de camera geen reset button heeft (heb ik weer)

Tijs.

Dan blijft alleen optie a. over.

Tijs.

Hoi Tijs,

Even gegoogeld hoe ik mijn PC een vast IP adres gaf en dat ging goed. Inmiddels heb ik de Cam kunnen benaderen en terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Het zou nu allemaal weer moeten lukken hoop ik.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp.

gr,
Frans

Je zult nu moeten gaan achterhalen welk ip-adres het apparaat heeft gekregen van de nieuwe router (als nu DHCP / automatisch toekennen van toepassing is).
Dit om het apparaat op het NIEUWE netwerk te kunnen benaderen en evt. portforwarding in de nieuwe router in te stellen om het apparaat ook vanaf Internet te kunnen bereiken.

Tijs.

Hoi Tijs,

Het ging zo goed maar nu steek er toch weer een probleem de kop op.
Ik heb beeld zowel binnen het netwerk als er buiten. Ik kan via de app om mijn telefoon ook beeld zien wanneer ik de wifi uitzet op mijn telefoon.
Dus zou het DDNS goed moeten zijn. Ik krijg echter wanneer ik naar status in de cam ga de melding te zien " DynDns Failed: Incorrect User or Password"
Maar dan zou ik toch helemaal geen beeld moeten krijgen lijkt mij. Verder slaat de camera na verloop van tijd weer uit. Wanneer ik de stroom er dan weer af haal en aanzet doet ie het gewoon weer.
Ook het verzenden van email werkt niet?wanneer ik op test druk voor de email staat ie heel lang te denken en verder gebeurd er niets.

gr,
Frans

M.b.t. DynDns: Als er geen updates worden gedaan van je publieke ip-adres omdat gebruikersnaam + wachtwoord niet kloppen wil dat niet zeggen dat de DynDns ingang niet klopt: Als je publieke ip-adres niet gewijzigd is dan is de DNS-entry voor je publieke ip-adres gewoon (nog) geldig/goed.

Dat de camera uitslaat kan ik niets aan doen. Opnemen met de helpdesk van de leverancier, lijkt me. Tevens herinner ik je eraan dat je de cam naar fabrieksinstellingen hebt teruggezet, dus het zou kunnen zijn dat je daarmee een of andere instelling hebt veranderd in de cam die je nu weer terug moet zetten naar de situatie vóór het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Tijs.

tja hoe weet ik of mijn publieke IP-adres gewijzigd is? ik weet wel dat mijn IP adres bij Dyndns en wat mij huidige adres is gelijk is. Dus zou je denken onveranderd

nadat ik wat wijzigingen gedaan heb in portforwarding krijg ik de melding "Errors in Network Communication" ipv " DynDns Failed: Incorrect User or Password" ik vermoed dan ook dat daar nog wat fout zit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan