IP camera on line krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
3
Hallo,

Wie helpt mij met de volgende uitdaging. Ik heb een IP camera en die wil ik via het internet kunnen bekijken, maar ik heb een paar hindernissen. Hoe is de sttuatie:

De camera hangt in een schuur en is in de schuur verbonden met een router. Deze router in draadloos verbonden met een computer en op deze manier krijg ik het beeld op de computer.

In de computer zitten twee netwerkkaarten (1x wifi en 1x normaal). De ene netwerk (wifi) heeft verbinding met de router in de schuur en daarmee met de ip-camera. De tweede netwerkkaart heeft bedraad verbinding met een tweede router en op die manier verbinding met het internet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de camerabeelden kan doorlinken zodat ik ze via het internet kan bekijken? Ik ben bezig geweest met het maken van een netwerkbrug, maar dat gaf nog geen oplossing, maar misschien gebruikte ik verkeerde instellingen.

Instellingen die nu gebruikt zijn:

ip adres IP-camera: 192.168.1.110
ip adres router schuur: 192.168.1.154 DHCP uitgeschakeld.
ip adres router internet 192.168.1.254 DHCP ingeschakeld.
ip adres wifi netwerkkaart 192.168.1.100
ip adres andere netwerkkaart 192.168.1.73 gekregen van internet router.

Wie kan mij helpen? Vragen? Stel ze gerust.

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Hallo,

Wie helpt mij met de volgende uitdaging. Ik heb een IP camera en die wil ik via het internet kunnen bekijken, maar ik heb een paar hindernissen. Hoe is de sttuatie:

De camera hangt in een schuur en is in de schuur verbonden met een router. Deze router in draadloos verbonden met een computer en op deze manier krijg ik het beeld op de computer.

In de computer zitten twee netwerkkaarten (1x wifi en 1x normaal). De ene netwerk (wifi) heeft verbinding met de router in de schuur en daarmee met de ip-camera. De tweede netwerkkaart heeft bedraad verbinding met een tweede router en op die manier verbinding met het internet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de camerabeelden kan doorlinken zodat ik ze via het internet kan bekijken? Ik ben bezig geweest met het maken van een netwerkbrug, maar dat gaf nog geen oplossing, maar misschien gebruikte ik verkeerde instellingen.

Instellingen die nu gebruikt zijn:

ip adres IP-camera: 192.168.1.110
ip adres router schuur: 192.168.1.154 DHCP uitgeschakeld.
ip adres router internet 192.168.1.254 DHCP ingeschakeld.
ip adres wifi netwerkkaart 192.168.1.100
ip adres andere netwerkkaart 192.168.1.73 gekregen van internet router.

Wie kan mij helpen? Vragen? Stel ze gerust.

Alvast bedankt,

Jeroen

Heb je al een poort opengezet?? Ik heb van IP Camera's zelf geen verstand
 
Poort

Hoi Daand,

Allereerst bedankt voor je reaktie.

Ik heb nog geen poort hoeven openen, want ik krijg de camera nog niet een goed binnen mijn eigen netwerk krijgen. Zodra ik een netwerkbrug aanmaak, verlies ik mijn beeld. (Ook op de computer waar ik nu wel beeld heb.)

Pas als dat gelukt is, moet ik een poort openen om verzoeken via het internet naar de camera door te verwijzen.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Jeroen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan