IP Camera Port Forward werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlikeB

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Foscam 8904W IP camera gekocht.
Deze heb ik volgens de handleiding geïnstalleerd.
Hij heeft een vast IP adres gekregen. Vanuit het netwerk kan ik dus ook mijn camerabeelden bekijken, dat werkt.
Ik heb de camera op poort 88 gezet.

Ik heb een Speedtouch 546 modem en een Airport extreme als router. versie 5.7

In de speedtouch heb ik de poorten geopend.
15ri1dj.jpg

in de airport ook
xg6kz.jpg

toch werkt het niet, om vanaf mijn 3g extern het apparaat te bekijken. via ipadres:88
wat doe ik niet goed of zijn er nog meer instellingen die veranderd moeten worden?

Staat in de eventueel betrokken firewall poort 88 wel als toegestaan?

2 redenen waar ik aan denk (combinaties zijn mogelijk):
a. Je hebt wel een vast ip-adres ingesteld op de foscam, maar je hebt daar niet (het juiste) standaardgateway adres opgegeven (dat moet het LAN ip-adres van de Airport Extreme zijn)
b. Je hebt router-na-router (oftewel Aiport Extreme achter Speedtouch, dus je moet in de Speedtouch portforwarden naar het WAN/Internet ip-adres van de Airport Extreme. Kijk dus in de Airport Extreme na welk WAN/Internet ip-adres die van de Speedtouch heeft gekregen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@ Edmoor de firewall heb ik zelf ook aangedacht maar ik kan het niet vinden waar dat dan precies zit?

Ook maar even kijken naar mijn posting, omdat ik niet verwacht dat welke firewall dan ook een probleem is (het is een ip-camera, niet een pc :rolleyes:).
Enige plek waar mogelijk een firewall zit is in de twee routers, maar ik kan me van beide types niet voorstellen dat er eentje in zit die bij portforwarding een probleem oplevert.

Overigens NOG iets (toevoeging): In België zijn doorgaan geen poorten onder 1024 toegestaan voor eigen ip-camera's, webservers etc. bij privé abonnementen. Staat weer eens niets ingevuld als je woonplaats, maar woon je in België, dan is dat iets wat óók nog eens een factor kan zijn voor het probleem.

Tijs.

@Dnties mijn airport heeft 10.0.1.1 althans volgens mijn Iphone
als ik in de airport kijk kom ik o.a. 10.0.1.1 voor maar ook dns server 10.0.0.138 tegen is dit het dan?

@Dntijs ik zit in nederland heb ook al poort 1015 geprobeerd, werkte ook niet.

(1015 < 1024) = True :P

10.0.1.1 is het LAN ip-adres van de airport. Je moet echter het WAN ip-adres van de airport hebben om naar te portforwarden in de speedtouch.
Dat WAN ip-adres van de airport moet inderdaad een 10.0.0.x ip-adres zijn, maar is NIET 10.0.0.138 want dat is de speedtouch!
Kijk dus met de Airport Utility na welk WAN ip-adres de Airport heeft.

Tijs.

Klopt wilde aangeven dat ik ook ander poorten had gecheckt en zelf wist ik natuurlijk al dat ik in NL woon en daar dus niet aan ligt.:d

Het gekke is dat ik via airport utility geen wan adres van airport vind.

Als ik in de speedtouch inlog zie ik bij IP routing dit
i5ucdg.jpg

Je kunt in de speedtouch ook kijken welke ip-adressen er zijn uitgedeeld (onder Thuisnetwerk -> Apparaten -> Ethernet, geloof ik).
Daar zou je moeten kunnen zien welk 10.0.0.x ip-adres er aan de Airport is toegekend.
Zodra gevonden, de foute NAPT entries weghalen en nieuwe maken die doorverwijzen naar het ip-adres van de Airport.

Tijs.

10.0.0.1 is die van de airport. Nu nog zien te vinden welke poort dat dan is.

Was beetje blond moest natuurlijk port 88 zijn.
Het is nu gelukt!!! Jippie. Dank jullie wel!

Fijn dat het gelukt is.
Graag nog even de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan