Ip Camera V380 Pro installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

naderhoten

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Beste mensen,

Ik heb een ip camera waarvan helaas de QR code door de zon niet meer zo scherp is ik kan alleen met moeite een login en pasw van admin/admin lezen.

Deze camera meet met mijn vorige telefoon gewerkt maar helaas heb ik een andere en mijn account is ook niet meer de oude.

Hoe en hoe kan ik deze camera aan het praat krijgen? De app heb ik wel geïnstalleerd maar hij wil de QR code scannen die niet kan, met andere opties kom ik ook niet uit.

Wie heeft hier ervaringen mee en kan mij hierbij helpen?

Alvast dank voor de moeite.

Ik heb wat foto's geplaatst, die witte sticker zou de QR code moeten zijn.

Bijlagen

Heb je dit al gezien?

In de app kun je een nieuwe qr code aanmaken.
Reset de camera handmatig.
Na het scannen van de qr code, die niet aanwezig is, krijg je de melding 'qr code niet gevonden'
Ga verder en kies voor wifi smart >qr code connectie > wifi verbinding maken

Goedemorgen beste mensen;

Ik kwam erachter dat de voeding niet werkte, heb dus een nieuwe adapter op aangesloten en inderdaad hij kon de QR code niet lezen maar met de netwerk kabel dir direct aan mijn router was aangesloten heeft mijn V380 app de camera gevonden en in paar seconde was alles werkend, mijn probleem was dus de voeding maar JA zonder QR code kan het ook dank u wel jdex..

Beste Aar, dat video heeft mij ook geholpen dank u wel....

maar ik weet nog steeds niet welk merk deze camera is?

Log in op de modem en zoek naar aangesloten apparaten.
In de lijst van verbonden apparaten kun je de naam of het IP adres van je IP camera vinden.
Naast de naam of het IP adres zou ook het MAC adres van de camera zichtbaar moeten zijn.
Kopieer het MAC adres en plak het in https://macvendors.com

Beste jdex,
Dank voor je uitleg,
Vanmorgen toe ik thuis was heb ik de camera toch aan het praat gekregen en was erg blij mee.
daarna heb ik hem meegenomen naar kantoor want ik moet de camera hier hebben.
ik heb de app V380RO verwijderd en alles opnieuw gedaan, na het frisse opstart van de app heb ik op de + geklikt en heb ik de stappen zoals vanmorgen thuis, doorgenomen maar wanneer ik de QR code die op mijn mobile verschijnt voor de lens van de ipcamera hou, zie ik geen reactie van de camera, de ipcamera kan de QR code van mijn mobile niet aflezen.

Alles hangt onder dezelfde wifi.

Ik heb de wifi 5 naar 2,4hrtz gedaan maar dat hielp ook niet.

- verder heb ik nu op de router ingelogd en zie inderdaad een vaste IP namelijk de ipcamera, zie aub de foto maar wanneer ik dat mac adres in MACVENDORS.com invoer geeft dat ook een Not Fund melding aan.

Ik heb bij MACVENDORS.com geen account aangemaakt en niet ingelogd.

Wat doe ik niet goed? waarom vanmorgen thuis ging het zo makkelijk maar nu op kantoor niet? moet ik miss een andere mail adres gebruiken?

Bijlagen

• Schermopname_24-9-2024_15541_mijnmodem.kpn.jpeg
    Schermopname_24-9-2024_15541_mijnmodem.kpn.jpeg
    57,9 KB · Weergaven: 7
  • Schermopname_24-9-2024_16326_macvendors.com.jpeg
    Schermopname_24-9-2024_16326_macvendors.com.jpeg
    38,5 KB · Weergaven: 7
Domme vraag, maar hoe resset ik de camera? er is een kleine gaatje aan de voorkant maar het lijkt alsof er niets inzit

Er zijn verschillende manieren om een camera te resetten:
Via een resetgaatje of door de aan/uit-knop ingedrukt te houden.
Daarnaast kun je de camera waarschijnlijk resetten en het merk en serienummer achterhalen door in te loggen op de webinterface.
Typ het IP adres van de camera in de adresbalk van je webbrowser om toegang te krijgen tot de webinterface. (admin admin)
Zorg ervoor dat de camera verbinding heeft met het netwerk.

Dat het MAC adres niet wordt weergegeven, heeft te maken met het feit dat de camera niet goed is geregistreerd. Dit kan weleens voorkomen.

Beste Jdex,
Dank voor je tekst en uitleg.
Ik heb de eerste IP in mijn webbrowser ingetypt maar er gebeurt nix ip is : 192.168.2.10
maar met ping krijg ik wel reply

1727193944651.png

Heb je de camera gereset?
Een reply op een ping betekent dat de camera online is 4 verzonden, 4 ontvangen.
Voer het IP adres van de camera in de adresbalk in, gevolgd door een dubbele punt en een poortnummer:
Of via een beveiligde verbinding:

Door een poortscan uit te voeren, kun je gelijk zien welke poorten open zijn >https://nmap.org/download.html.

Windows >Opdrachtprompt >Typ nmap 192.168.2.10 >Enter.
Je ziet iets als dit:
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
8080/tcp open http-proxy
554/tcp open rtsp
443/tcp open https

Hi,
Hij geeft constant deze melding:

Bijlagen

• Schermopname_25-9-2024_12911_192.168.2.10.jpeg
    Schermopname_25-9-2024_12911_192.168.2.10.jpeg
    35,4 KB · Weergaven: 7
  • Schermafbeelding 2024-09-25 121037.png
    Schermafbeelding 2024-09-25 121037.png
    13,9 KB · Weergaven: 8
Nmap wordt niet herkend omdat het niet correct is geïnstalleerd.
Zorg ervoor dat je tijdens de installatie de optie 'Add Nmap to the system PATH' aanvinkt of voeg het handmatig toe.
Nmap zelf is in dit geval niet de belangrijkste focus,het toont alleen een paar open poortnummers.
Ik heb je al enkele poortnummers gegeven, en Nmap zal waarschijnlijk dezelfde poortnummers weergeven.
Heb je al deze poortnummers één voor één uitgeprobeerd?

ik heb de camera opengemaakt om de reset knop te vinden die gatje aan de voorkant is namelijk de microfoon voor de rest zie ik geen resetknop oid zie de foto

Bijlagen

• camera 2.jpg
    camera 2.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 3
  • camera 1.jpg
    camera 1.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 3
beste,
Voor diegene die het wilt weten de reset knop is een van de witte draden die aan de camera vast zit, de dopje openmaken en op de zwarte knopje drukken, 6-7 sec vasthouden en met de app kunt de de QR code voor de lens houden en de camera is zo weer geïnstalleerd, alleen uiteraard de wifi en de pasw opnieuw invoeren.
Iedereen succes en dank voor jullie hulp.
Zie de foto

Bijlagen

• camera-resetknop.jpg
    camera-resetknop.jpg
    435,2 KB · Weergaven: 2
Achteraf bekeken een erg makkelijke oplossing ! Je moet dan wél weten dat de resetknop ín één van die witte draden (verborgen) zat !
Bedankt voor de berichtgeving van de oplossing !

Ja Whittey dat klopt, ik heb zelfs de kapje van de camera open moeten maken op zoek naar reset knop maar goed nu andere mensen met zo'n probleem weten het ook waar zij moeten zoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan