IP camera via internet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Ik heb onlangs een IPcamera gekocht en kan de beelden via mijn thuisnetwerk bekijken.
Echter buiten mijn eigen draadloze netwerk krijg ik geen verbinding.
Ik heb al van alles geprobeerd met allerlei instellingen en post forwarding maar nog steeds zonder succes.
In de bijlagen heb ik een afdruk van mijn router instelling en eentje van de camera software.
Heb ik wellicht iets nog niet goed ingevoerd en/of vergeten?

Bijlagen

• ipcam.jpg
    ipcam.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 1.125
  • sitecom.jpg
    sitecom.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 617
Die informatie komt toch niet overeen? Op de ene staat dat je camera beschikbaar is op 192.168.0.99:99 en op het tweede plaatje staat een forward naar 192.168.1.100:8080

Op welk adres is de camera intern te bereiken?

Hallo Wampier,

Intern kan ik deze benaderen via 192.168.0.99

Dan moet je routering in je router dus in ieder geval naar dat IP. In de port forwarding een regel aanmaken naar 192.168.0.99 poortrange 99. Mogelijk moet je camera daarvoor wel een vast ipadres hebben.

Dus in de router instellen bij IP adres 192.168.0.99 en Protocol op Beide laten staan en dan bij Poortbereik 80-99?

router.jpg

Dan zou het moeten werken?

Laatst bewerkt:
In principe wel, maar is afhankelijk over wat de camera verwacht om bereikt te worden. Dat soort dingen kun je vaak wel vinden in de handleiding.

De handleiding die erbij zat was maar heel summier, en daar kwam ik dus echt niet uit.
Ik zal vanavond proberen wat je schreef en laat ik nog wel even weten of het gelukt is.

Als het lukt moet ik dus altijd een nummer intoetsen (ip) om van buitenaf de camerabeelden te kunnen zien?
Ik dacht dat je daar een echt internetadres voor zou moeten invoeren...

In elk geval heel erg bedankt voor je hulp tot dusver!

Wat bedoel je met een "ECHT" internetadres?

Van buiten heb je 1 ipadres. bijvoorbeeld 64.123.18.24

Van dat ene adres heb je nu poort 80-99 doorgezet naar 1 specifiek intern adres. 64.123.18.24:99 komt dus nu uit op 192.168.0.99

Met een 'echt' internetadres bedoelde ik iets met www ervoor en dan een naam i.p.v. een nummer.

Ik zal de gegevens invoeren in mijn router en dan maar proberen...

Nee, een "echt" IP adres is altijd cijfers. Daaraan kan via een name-server een naam gekoppeld worden. Maar je koppelt een naam (www.yyy.nl) altijd aan een adres, niet andersom.

Helaas nog geen succes.
Heb gedaan wat je schreef: In de router het IP adres ingevoerd en de bijbehorende poorten.
Maar geen contact buiten mijn eigen draadloze netwerk...

Hoe heb je dat getest? Anders geef ook even het type camera dat je gebruikt, mogelijk dat er ergens nog wat meer informatie rondzweeft.

Ik heb dat getest door in met mijn smartphone via de browser 192.168.0.99 in te typen. En vervolgens kan deze geen verbinding maken met de pagina.
Via het wifi netwerk heb ik wel gewoon beeld...
Merk camera is nergens terug te vinden. Er staat alleen Stip electronics op met een blauwe stip ernaast...

Laatst bewerkt:
Dat ip-adres is niet het goede. Je moet het ip-adres die je van je provider krijgt.

http://whatismyipaddress.com/

Daar staat bij ip-adres het adres wat je moet typen op je mobiel of tablet.

Laatst bewerkt:
Met een 'echt' internetadres bedoelde ik iets met www ervoor en dan een naam i.p.v. een nummer.

Ik zal de gegevens invoeren in mijn router en dan maar proberen...
Je kan een domein naam kopen / gratis nemen en deze doorverwijzen zodat je niet elke keer het nummer in hoeft te tikken.

Ik snap er echt helemaal niks meer van.
Iedereen doet zijn best en geeft wel een antwoord, maar wat ik nu echt moet doen is mij volkomen onduidelijk.
Wat moet ik nu precies waar invoeren in mijn router???

Nee. Dat ip-adres word geforward naar je ip-adres van je camera. Wat je in je router al hebt ingesteld.
Dus in je router blijft 192.168.0.99 gewoon staan.

Dat andere ip-adres is zeg maar het adres voor de rest van de wereld.(niet dat ze die zomaar kunnen zien). Je router houd eigenlijk alle dataverkeer op dat adres tegen. Behalve als jij zelf vanaf je computer aan het surfen bent. De website die jij bezoekt zend dan de data waar jou computer om vraagt naar dat ip-adres. De router weet dan weer dat jij erom gevraagt hebt en laat die data dan weer door. Op het moment dat jij een poort forward word een computer (je smartphone/tablet) die jou ip-adres gebruikt in jou geval doorgestuurd naar jou camera. Ik neem aan dat je voor die camera dan een gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren om wat te kunnen zien.

Je routere staat nu goed ingesteld. Daar hoef je niks meer aan te doen.
Type nu in je smartphone of tablet dat andere ip-adres en je zal door de router doorgestuurd worden naar je camera.

Laatst bewerkt:
Dus ik hoef nu niets meer te wijzigen?

Het enige dat ik nu moet doen is thuis naar http://whatismyipaddress.com/ gaan en het ip-adres wat daar in beeld komt onthouden.

Dit ip-adres moet ik dan invoeren als ik buiten mijn eigen wifi netwerk contact met de camera wil maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan