IP camera werkt alleen op thuisnetwerk maar niet via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Ik heb een IPcamera aangesloten op de computer van mijn buurman. Ik heb alles geinstalleerd en de camera werkt prima maar alleen via de interne adressen. 192.168.1.117:99 . Maar als ik hem nu via internet wil benaderen lukt dat niet. Ik heb het als volgt geprobeerd ( een manier die elders wel werkt ). ik heb het ip adres opgezocht en als ik dat dan in mijn browser ( bij mij thuis ) intik met de toevoeging:99 dan werkt het niet. Ik heb op het modem van mijn buurman via portforwarding de poort 99 vrijgegeven voor de camera. maar er staan in de experiabox vier vakjes die ik moet vullen en ik weet niet wat ik daar in moet vullen. Er staat iets van Port mapping of zo en daar ben ik overvraagd. Ik heb gewoon in alle vier de vakjes 99 ingevuld maar dat zal wel niet goed zijn.

Kan iemand mij helpen ???
 
Port 99 zal je moeten forwarden naar het IP adres van de camera.
Vervolgens buitenshuis in je browser intypen http://Extern IP Adres:99

Wat er in die 4 vakjes moet staat in je Experiabox weet ik niet, misschien kun je een screenshotje posten of even vertellen wat er precies bij die vakjes staat geschreven.

Verder kun je bij wijze van test bij je buurman de firewall en/of virusscanner nog tijdelijk uitschakelen om uit te sluiten dat die iets blokkeert.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ja: de Firewall daar had ik nog niet aan gedacht. Op het modem zit inderdaad een firewall en in windows staat de firewall ook aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@dnties
Ik zie het verband tussen een IP camera en een printer niet zo hoor :rolleyes:

Groeten Marcel
 
Mijn fout, vorige posting verwijderd.

Tijs.
 
Ja: de Firewall daar had ik nog niet aan gedacht. Op het modem zit inderdaad een firewall en in windows staat de firewall ook aan.

Ja de firewall staat inderdaad helemaal dicht en is op geen enkele manier open te zetten. Nu gaat KPN een nieuw modem opsturen en ga ik kijken of het daar wel mee gaat lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan