IP camera's aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Hallo allemaal.

Ik heb 3 Supra Maginon IPC-2 camera's welke ik nog aan moet gaan sluiten bij iemand.
Deze persoon wil de beelden van de camera's thuis vandaan kunnen bekijken terwijl ze op een andere locatie hangen.
Ik begreep uit de HANDLEIDING dat hij standaard op poort 80 ingesteld staat.

Aangezien ik 3 camera's heb zal ik ze alle 3 op een aparte poort moeten zetten.
Wanneer ik het poortnummer in de camera verander maakt het dan nog iets uit welk poortnummer ik gebruik?
Ik zat eigenlijk te denken om poortnummers: 891, 892 en 893 te gebruiken, die zijn niet toegewezen volgens DEZE website.
Dat zou toch gewoon moeten werken of vergis ik me.

Het gaat er toch om dat het poortnummer van de camera gelijk is aan het geforwarde poortnummer in de router?

Wat gebeurd er bijv. wanneer ik poort 80 laat staan in de 1e van de 3 camera's.
Die is toch voor http, stuurt ie dan niet alle internetverkeer naar de camera ofzo?

Groeten Marcel
 
Als je port 80 forward naar jouw camera. dan zou het kunnen zijn dat alle data naar naar jouw camera gaat en waardoor de rest van de devices geen internet meer heeft.

Als je port 891, 892 en 893 forward en deze ook instelt op de camera's zou het goed moeten zijn.
 
Ok, dat was ook mijn idee maar ik wou het even zeker weten.
ik ga het vanavond proberen.
Dank je.

Groeten Marcel
 
a. Als de router poorttranslatie kan doen, dan kun je de web-poort van die kamera's gewoon op poort 80 laten staan.
Wordt dan:
Poort 891 TCP => <ip-adres camera 1> poort 80 TCP
Poort 892 TCP => <ip-adres camera 2> poort 80 TCP
Poort 893 TCP => <ip-adres camera 3> poort 80 TCP
b. Vergeet niet om de standaardgateway goed in te stellen op de ip-camera's, anders gaan er nooit beelden naar het Internet
c. Let erop dat de ip-camera's maar achter 1 router(modem) staan, niet achter 2, anders moet er 2x geportforward worden.

Tijs.
 
Bedankt dnties voor je toevoeging.

Nadat ik alles had geconfigureerd en werkend had zag ik dat ik had kunnen doen wat jij suggereerde met die poorttranslatie :eek:
Aangezien alles al werkte heb ik het gelaten zoals het is en elke camera een eigen poort toegewezen.
Alles werkt naar behoren dus ik doe er niets meer aan.

Wel weer wat geleerd voor een volgende keer.

Bedankt allebei :thumb:

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan