ip camera's benaderen via ander netwerk poort openzetten via twee routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandorCRX23

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
hallo,

Ik heb het volgende:

Een kpn experiabox waarbij een lan poort verbonden is met een sitecom draadloze router. Op dit moment heb ik twee SSID's (kpn en sitecom), waarbij een lan poort van de sitecom verbonden is met een digitale recorder. In de sitecom is DHCP uitgeschakeld en ligt deze in bereik van de kpn box.
Ik wil camera's benaderen op een laptop vanaf een ander netwerk, anders dan de twee SSID's die ik al heb. De recorder heeft een statisch ip adres.
Nou moet ik poorten gaan openzetten, maar weetniet precies de juiste stappen...Hoe moet ik te werk gaan? Moet ik portforwarding toepassen? of maakt dit niet uit aangezien je twee SSID's hebt..

De stappen die ik denk te nemen:

1. In KPN modem de poort openzetten en verwijzen naar IP adres van de sitecom.
2. In sitecom router poort openzetten en verwijzen naar IP adres van laptop.
3....

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen??

Bedankt!

je moet gewoon je poorten openzetten en je DMZ natuurlijk zetten op het static ip van het toestel

Wat ook handig is om te weten is op welke poort de camera's opereren, die poorten moet je namelijk open zetten.

Hallo,

Ik krijg het nog niet aan het werken... DMZ is toch niet van toepassing hierbij?

De camera heeft een poortnummer: 554, maar daarnaast ook een poort voor webview. Beide poorten heb ik in kpn modem opengezet en verwezen naar het ip adres van de camera (lees recorder).
Ik weet via watismijnip, het buiten ip adres.. Als ik dit intik vanuit een externe locatie met daarachter :554 of :80, dan gebeurt er niks. Als ik dit doe wanneer ik in het netwerk zit, dan werkt het wel.

Hierna heb ik nog hetzelfde gedaan in de tweede router, ook poort 554 en 80 open gezet en verwezen naar ip van camera..
Nog steeds niks..

Waar moet ik het nu zoeken? Ik heb geen poortscan meer gedaan, ik denk hier net aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan