IP config problemen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpBert

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Ik krijg de volgende foutmelding bij ipconfig:er heeft zich een interne fout voorgedaan. De aanvraag wordt niet ondersteund.
Bij ping krijg ik de melding:Kan geen contact met IP stuurprogramma maken Foutcode 2.
Alles ljkt er dus op dat stuurprogramma voor ip niet goed is. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Is er een netwerkje, waarbij beide PC's hetzelfde IP hebben gekregen ?

Er zijn meer computers aangesloten maar de pc waar ik het probleem heb krijgt geen ip adres toegewezen. Ik heb zelf het idee dat het stuurprogramma voor ip ontbreekt of verminkt is. Ik kan op geen enkele wijze iets met de ip instellingen naar voren halen.

De netwerkkaart heb ik al verwijderd en opnieuw geinstalleerd,echter zonder resultaat.:(

Misschien een ontbrekend (systeem)bestand:

Start/uitvoeren intikken sf -scannow.:)

Ik heb sfc /scannow gedaan maar er wordt gevraagd om de cd XP Professional Servicepack 2 CD. Deze heb ik niet. Enig idee hoe nu verder?

Geplaatst door HelpBert
Ik heb sfc /scannow gedaan maar er wordt gevraagd om de cd XP Professional Servicepack 2 CD. Deze heb ik niet. Enig idee hoe nu verder?

Geef als locatie van de CD deze map op:
"C:\windows\ServicePackFiles\i386"

YES!

Het is gelukt!
Ik heb via sfc/scannow de problemen opgelost.
Het is niet mogelijk om een pad op te geven waar de bestanden gevonden moeten worden. Ik heb de bestanden van de map "C:\windows\ServicePackFiles\i386" naareen cd gekopieerd en toen liep alles netjes door.
Daarna pc opnieuw opgestart en ziedaar ales liep weer goed en internetverbinding weer hersteld!
Bedankt !!!!!

Bert:) :thumb:

Re: YES!

Geplaatst door HelpBert
Het is gelukt!
Ik heb via sfc/scannow de problemen opgelost.
Het is niet mogelijk om een pad op te geven waar de bestanden gevonden moeten worden. Ik heb de bestanden van de map "C:\windows\ServicePackFiles\i386" naareen cd gekopieerd en toen liep alles netjes door.
Handig!:thumb: Heb je de complete Windows-map op cd gebrand?

CD

Nee "alleen" de map c:Windows\ServicePackFiles\i386 heb ik op cd gekopieerd.

Okee! Het ´enige´ wat je op de cd hebt staan is dus de map i386?:)

Geplaatst door ikself
Okee! Het ´enige´ wat je op de cd hebt staan is dus de map i386?:)

Mag ik vragen vanwaar je interesse?

Geplaatst door XP_PC

Mag ik vragen vanwaar je interesse?
Omdat ik laatst bij iemand een sfc uitvoerde en tegen hetzelfde probleem aanliep dat de cdrom niet beschikbaar was. Toen heb ik het anders opgelost, maar nu weet ik dus deze methode ook.:)

Mja, ik verwijs gewoon naar die map en dat werkt :).

Zou normaal gesproken ook moeten werken ja, maar op ´t systeem waar ik het probeerde was de inhoud van die map gewist, vandaar.....:)

Oops :D.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan