IP-conflict terwijl er maar 1 laptop aangesloten is..

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Ik wordt steeds uit mijn eigen netwerk gegooid met de melding dat er een IP-conflict is.. Maar het gekke is dat alleen mijn laptop op het netwerk zit.. :(
Het enige wat dan helpt is een paar keer de stekker uit de modem trekken in de hoop dat hij het weer gaat doen.. :confused:

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

- mijn netwerk is beveiligd (komt alleen met wachtwoord erop)
- ik heb windows 7
- KPN Internet
- een Cisco Lynksys modem/routerding

Alvast bedankt voor jullie tijd! ;)

Wat voor beveiliging heb je erop zitten? WEP/WPA/WPA-PSK/WPA2/WPA2-PSK?

Wat als je je pc in je router een vast ip-adres toekent en dan het liefst een andere dan hij nu heeft...

Heb je dit probleem altijd gehad, of heeft het voorheen altijd gewerkt, of kun je gewoon internetten en na een bepaalde tijd gebeurd dit ineens ?

Hier een uitleg hoe dit te doen.
Maar ik zou toch ook even je netwerkinstellingen nalopen. De melding komt niet voor niets...

Al een hele tijd krijg ik die melding.. en soms, zonder melding, word ik ineens uit mijn eigen netwerk gegooid.. :(

hoe kan ik die instellingen controleren>?

Dan lijkt het me niet dat je een vast IP nummer hebt ingesteld, je krijgt dan altijd direct die melding .. tenzij er iemand anders op je netwerk zit met een fixed IP die jouw PC vervolgens van het netwerk gooit.
Ik zou in je router kijken bij je DHCP lease om te zien of er andere mensen gebruik maken van je netwerk.

Dan lijkt het me niet dat je een vast IP nummer hebt ingesteld, je krijgt dan altijd direct die melding .. tenzij er iemand anders op je netwerk zit met een fixed IP die jouw PC vervolgens van het netwerk gooit.
Ik zou in je router kijken bij je DHCP lease om te zien of er andere mensen gebruik maken van je netwerk.

En hoe kan ik dat zien?

Model en typenummer, maar nog beter is om er even iemand bij te halen die er verstand van heeft, het wordt namelijk nogal lastig .. :D

Model en typenummer, maar nog beter is om er even iemand bij te halen die er verstand van heeft, het wordt namelijk nogal lastig .. :D

Ben jij vanavond rond 19:00 ook nog op het forum te vinden? Dan kan er iemand met verstand van zaken mee kijken en helpen.. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan