IP conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
2.576
Mijn buurman heeft sinds 10-02-2004 kabel internet via Multikabel(Quicknet). Pc werkt met XP en NIS is getest en volledig geupdated via mijn aansluiting en werkt perfect. Bij hem thuis werkt IE en Outlook Expres maar een paar minuten en dan lijkt het wel of de netwerk kaart op slot gaat. Door de netwerkkaart weer uit en dan in weer te schakelen kun je weer op het net komen voor zolang het duurt. Er verschijnt een ballon met de tekst: ,,Windows systeem fout. Er is een IP conflict met een andere gebruiker op het netwerk".
Volgens de helpdesk dient NIS opnieuw geinstald te worden omdat deze het IP adres vasthoud.

Wie heeft dit meer meegemaakt en is dit zo.
 
Laatst bewerkt:
Hij (of jij) kan nog even de instellingen nalopen qua verbinding: Intellingen.
Ook hier staat een uitgebreide faq: Faq.

Wel is het zo dat ook ik sindskort wat zit te zooien met de verbinding (vanmorgen nog een uur lang af en aan) en ook dan wordt de NIS als hoofdschuldige aangewezen door Multikabel, en dat terwijl dit programma sinds vorig jaar juli prima heeft gedraaid. Bovendien zijn ze heftig de boel aan het aanpassen qua snelheden, telefonie en ook met televisie zijn ze bezig met van alles en nog wat. Ongetwijfeld heeft dat z'n weerslag op de klanten/verbinding...maar dat zullen ze je niet vertellen.

Hier staan de ''actuele'' mededelingen e.d.
 
Sigma zonder firewall is het probleem het zelfde.

Gezina op mijn PC draaid NIS (sinds kort 2004) al 2 jaar zonder problemen op Quicknet.
Maar ik heb nu en tip gekregen en die staat ook op Multikabel om in een dosbox IPconfig/renew cq. release all te doen dan het modem resetten en dan maakt hij een nieuw IP adres aan
 
Yep: Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.

Zo stuurde ze mij dat een keer op. Dat deed ik dus ook deze dagen maar blijft wat problematisch, mogelijk binnenkort beter als alle werkzaamheden genormaliseerd zijn.
 
Iedereen bedankt voor de tips.
Gisteren voor de derde keer gebeld met de helpdesk en nu eindelijk iemand die er verstand van had.
Uitgelegd dat het IP-adres dubbel gebruikt werd en toen zij hij kijk eens in systeembeheer bij logbestanden op fout meldingen. En inderdaad daar vonden we diverse fouten over dubbel IP gebruik. Daar stond ook een nummer bij waarmee hij wat kon zien en het bleek dat het de laatste 2 dagen fout ging. Hij heeft de ,,boel" gereset wat normaal gesproken helpt. Tot nog toe werkt alles weer goed en als het niet helpt dan is het werk voor de monteur zei hij.

Volgens hem is het niet de oorzaak van NIS.
Het vernieuwen van het IP-adres lukt niet op de bovenstaande manier.
 
Ik denk dat het conflict bij Multikabel ligt, had een paar dagen terug ook dezelfde problemen, heb net in de logboeken gekeken en idd, allemaal foutmeldingen met de IP's en de datum klopt precies met wat ik hier --> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=151146 had gepost. Toch wel jammer dat de diverse helpdeskers niet dezelfde kennis hebben.
 
Inderdaad de ene zegt firewall niet gebruiken de andere zegt is geen probleem.
Ik ga eens verder informeren want een zoon van mijn collega werkt sinds kort op de helpdesk van Multikabel.
Zelf heb ik al 2 jaar Quicknet zonder problemen.
Ik heb wel mijn borgsom v/h modem (€ 45.-) terug gevraagd omdat mijn buurman (nw. abonnee) het niet betaald. Mijn stelling vertrouwt u mij niet en mijn buurman wel. Het antwoord was dat de degene die het oude contract getekend hebben alleen hun geld terug krijgen als het modem ingeleverd word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan