IP -en Macadres bannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo,

is het mogelijk om een macadres van iemand te bannen? Is hier een script voor?
Een ip-bannen kan, maar kan het ook zo zijn dat een persoon die gebanned is en 'via via' mijn site bezoekt weer automatisch gebanned wordt?

mvg,
Soldaatje

uhm, nee, want een MAC adres wordt nooit meegestuurd door een client.

maar kan het ook zo zijn dat een persoon die gebanned is en 'via via' mijn site bezoekt
Ik neem aan dat je een proxy bedoelt. Zo ja: Nee, dit kan niet, dan zul je de proxy-ip moeten bannen.

:thumb:

Hallo,

ik bedoelde geen IP, ik bedoelde gewoon een Mac-adres maar dat is dus niet mogelijk.
Maar is er wel een manier om iemand automatisch te bannen als zij/hij via een andere manier terug komt?

Slimme script ofzo? Dat die ziet dat het om dezelfde persoon gaa o.i.d en automatisch een ban geeft.

Of heb ik te veel fantasie?

Ik vrees dat je teveel fantasie hebt, voor de server is elke gebruiker vanaf een ander IP iemand anders...

Ik heb zelf ergens gelezen dat een proxy wel ergens z'n oorspronkelijke IP kan meegeven, waar dat te vinden zou zijn heb ik geen idee van.
Echter zijn er heel veel proxy's (mss zelfs de meeste) die anoniem werken en de oorsprong informatie niet meegeven.

In plaats van het IP zou je ook kunnen werken met de hostname. Ik weet dat Ziggo gewoon met een vaste hostname werkt per adres. Hooguit dat er een kleine verandering is zodra je een nieuwe modem krijgt (als je bv er ook telefonie bij krijgt).

Een andere mogelijkheid om zeker te weten dat iemand geen informatie krijgt te zien die je op het web zet is deze te beveiligen met een wachtwoord.

PS Naast een proxy is er ook de mogelijkheid van Google Cache om websites min of meer te bekijken waarvan je gebanned bent.

Je kunt de HTTP_FORWARDED_FOR property uit de $_SERVER variabelen gebruiken daarvoor, maar die wordt alleen meegegeven door 'goede proxies'; dwz die van grote providers die er mee werken. Anonieme proxies geven dat nooit mee; dat is het hele idee ervan.

IP -en Macadress bannen

Er blijft altijd een menselijke factor, ik heb dingen meegemaakt, wat een systeembeheerdeer gewoon niet doet. Xs4All is daar fel tegen die lezen uitsluitend de subjects fields.
Ambtenaren mogen dat officieel wel doen, dat lezen van andermans post.

Ik heb dingen meegemaakt in de USA waar de honden geen brood van lusten, maar mijn project was een grandioos suc6... en TeX en Metafont zijn toch niet zo makkelijk. En ook Berkeley Unix in een DEC 11/73 ook niet...

GJ

Er blijft altijd een menselijke factor, ik heb dingen meegemaakt, wat een systeembeheerdeer gewoon niet doet. Xs4All is daar fel tegen die lezen uitsluitend de subjects fields.
Ambtenaren mogen dat officieel wel doen, dat lezen van andermans post.

Ik heb dingen meegemaakt in de USA waar de honden geen brood van lusten, maar mijn project was een grandioos suc6... en TeX en Metafont zijn toch niet zo makkelijk. En ook Berkeley Unix in een DEC 11/73 ook niet...

GJ

Ten eerste vraag ik me af waarom je een alweer wat oudere post bumped.

Daarnaast kan ik jouw reactie niet plaatsen in context van de vraag. Als ik jouw tekst zo lees is dit een reactie over het gebruik van een proxy. Maar de oorspronkelijke vraag gaat over het bannen van een ip. Daarbij is vervolgens wel het woord proxy later in een reactie gebruikt.

Ten eerste vraag ik me af waarom je een alweer wat oudere post bumped.

Daarnaast kan ik jouw reactie niet plaatsen in context van de vraag. Als ik jouw tekst zo lees is dit een reactie over het gebruik van een proxy. Maar de oorspronkelijke vraag gaat over het bannen van een ip. Daarbij is vervolgens wel het woord proxy later in een reactie gebruikt.

Ik heb 10 jaar gewerkt voor de vrede nu beweging in Israel gewerkt., in mijn vrije tijd

en ook moderator geweest van de eerste adsl verbindingen in nederland

proxy apparaten ken ik wel en Piet Beertema, de eerste van usenet zat 10 jaar in de kamer naast mij... maar een 60 jarige boerel.l weet niet wat jonge HBO's weten, ik hoop dat je dat begrijpt, ik heb ook ipv6 eruit gesloopt bij mijn machine, werkt een stuk sneller als je geen domainserver in de buurt hebt. mijn adres is 192.168.1.33 niet zo handig dus.

Ik heb 10 jaar voor de vrede nu beweging in Israel gewerkt., in mijn vrije tijd

en ook moderator geweest van de eerste adsl verbindingen in nederland

proxy apparaten ken ik wel en Piet Beertema, de eerste van usenet zat 10 jaar in de kamer naast mij... maar een 60 jarige boerel.l weet niet wat jonge HBO's weten, ik hoop dat je dat begrijpt, ik heb ook ipv6 eruit gesloopt bij mijn machine, werkt een stuk sneller als je geen domainserver in de buurt hebt. mijn adres is 192.168.1.33 niet zo handig dus.

slotje4tk0.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan