ip informatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter TAL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TAL

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
beste leden,
wie kan mij adviseren hoe ik mijn uitgaande verbindingen ip-adressen en/of bijbeh. namen zichtbaar kan maken. Mijn netwerk in een PnP en hangt aan een WTR router van linksys.

Ik begrijp je vraag niet helemaal.Wat wil je en waarom ?

Ik wil graag weten als ik een verbinding maak met b.v. MSN, welke ip-adres daarbij hoort. Met die informatie kan ik b.v. bepaalde internet verbindingen blokkeren.

Jouw eigen ip adres of een ip adres van iemand op msn ?

Voor je eigen IP-adres(sen):
Open een dos-box en type IPCONFIG /ALL.
IPCONFIG /? geeft alle maogelijkheden.

Bedankt upsidaisy voor je reactie, wat ik zoek is een programma, die mij laat zien welke IP's gestart worden op mijn eigen PC, zodat ik dat in de router als een blokkade voor het hele netwerk kan instellen.

IgniteIddo bedankt, dit programma biedt een aantal prima mogelijkheden echter Ip's die tijdelijk zijn verdwijnen uit het beeld. Misschien een programma om het netwerk te monitoren ? weet jij zoiets freeware?

Waarom blok je het niet gewoon in een firewall ?

Heb je een firewall op je computer staan resp op de andere pc's ?

Nee de PC's hebben geen firewall, alleen de router (WRT54G). verder heb ik mijn modem - Alcatel speedtouch 510i als bridge ingesteld, zodat deze alles doorlaat en dus alleen als "modem" fungeert.
Ik wil dus een blokkade voor bepaalde sites o.a. MSN messenger, hotmail. Een aantal kan ik blokken met keywords, maar de MSN messenger lukt niet . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan