ip instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sangniwre

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Berichten
23
lokaal ip adres instellen

Ik probeer m'n vraag zo duidelijk mogelijk te stellen (heb zo m'n beperkingen) Ik zit op een netwerk met een ADSL Alcatel modem (getweaked als router) Ik had altijd lokaal ip adres 10.0.0.1 Nu heb ik m'n computer opnieuw geinstalleerd en heb nu 10.0.0.3 als lokaal ip adres. Ik wil graag weer de oude hebben omdat ik b.v. de poort van mijn FTP server heb door gelinkt naar 10.0.0.1 in de router. Om een lang verhaal kort te maken. Wie weet hoe en wat ik moet instellen om mijn oude lokale ip adres weer te krijgen. Dank je wel en groet Erwin
____________
 
Je zult eerst in het modem de DNS lijst moeten leegmaken en verder de DHCP-cache moeten verwijderen. Daarna een nieuw IP-adres aanvragen.

Een simpelere optie is een vast IP in te stellen. Vergeet dan niet de DHCP spool aan te passen. Ikzelf heb het zo:

Eigen PC vast IP adres 10.10.10.10, gateway 10.0.0.138

Modem/router 10.0.0.138

DHCP spool (voor andere PC's) 10.0.0.140 t/m 10.0.0.150
 
Jammer dat mijn adsl Alcatel router niet meer op mijn pc's is aangesloten. Ik heb 'm weliswaar nog steeds, maar gebruik op dit moment een andere. Ik ken de menus van mijn vorige Alcatel router niet meer zo goed.

Maar hoe ik dat deed ging zo:

Als je eenmaal in je router menu zit, kies je voor de optie DNS. Daar kun je dan je computernaam en een Private ip invullen. In jouw geval voer je dan het ip 10.0.0.1

Klik hierna op de knop "Save All".

Start je pc opnieuw op, en zorgt ervoor dat eventuele andere aanwezige pc's die met je router verbonden zijn uitstaan.

Anders moet je maar even een screenshot van je router ,dat DNS deel, maken en het hier te plaatsen.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan