Ip nr veranderen in naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Hoi

Ik kwam op No-Ip.com terecht, omdat ik las dat je daar je Ip-nr om zou kunnen zetten in een naam. Kan iemand mij vertellen of, en hoe dat werkt? Ik zie zoveel termen waar ik niets van begrijp:confused: Is dit trouwens veilig?

bvbd

Poekie
 
Hiermee kan je je ip aan een naam hangen.....

Bv een website www.bla.nl is makkelijker te onthouden dan 62.123.133.76.
 
Juh is gewoon veilig, hoor :)

Ik heb ook al jaren op zo'n manier een "domein" breezer.dyndns.org ..

T'is makkelijker te onthouden :)
 
:thumb:
Kan iemand ook vertellen hoe het moet , of een Nederlandstalige site geven waar ik dat kan doen?
 
Geplaatst door BrEeZeR
Juh is gewoon veilig, hoor :)

Ik heb ook al jaren op zo'n manier een "domein" breezer.dyndns.org ..

T'is makkelijker te onthouden :)

:) Dus bij jou kan ik zien wat mijn ip-adres is. Nou... ehm... altijd handig....denk ik :)

Het is me trouwens gelukt hoor, alleen heet ik nu bla.no-ip.info/, nog niet echt makkelijk te onthouden:(

Poekie
 
Je ip is bekend, en je hebt nog geen server.

NO-IP.com is een DNS service provider. Hun DNS server zorgt ervoor dat je pc door een ieder via het internet kan worden benaderd door het intypen v.e. (domein)naam in een browser i.p.v. je ip-adres. Een ip-adres omvat een reeks van 4 getallen, deze getallen zijn moeilijker te onthouden dan een naam, daarom kan je ip ook als een bepaalde naam presenteren. Stel je hebt een server op je pc, en via no-ip.com heb je een domeinnaam gekregen. Internet gebruikers hoeven dan niet meer per sé je ip in een browser in te typen, maar in plaats daarvan kunnen ze nu ook je domeinnaam intypen.

Je had zojuist bla.no-ip.info aangemaakt.

Ik heb het net even gechecked, het blijkt dat je nog geen server hebt. Omdat je nu over een "domeinnaam" beschikt weet ik wat je ip is, maar anderen weten dat ook. En dat is niet erg, omdat je jezelf bekend wilt maken.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Nou, eigenlijk was bla maar een voorbeeld. Ik heb hier www file share pro op m'n pc staan, dus ik geloof dat ik dan zelf een server ben o.i.d. Eigenlijk was het http://arnoes.no-ip.info/ Zodra m'n verbinding sneller is wilde ik een beetje gaan sharen met vrienden, althans een beetje experimenteren. Weet iemand of dat gerechtelijk eigenlijk link is?
 
Zolang je het klein houdt is er weinig aan de hand. Doe het zelf ook al een aantal jaar en nog nooit gezeur mee gehad verder :)

Of je officieel een server van je provider mag draaien zou ik niet weten. Bij Chello mag het iig niet maar als je het niet voor extreem grote bestanden gebruikt waardoor je 3 gig upload per dag hebt zal het allemaal wel wat meevallen (bij mij iig :p).

Owja das gewoon een scriptje omdat ik geen dirlisting wil hebben... verder wordt er niks gelogd of wat dan ook en t'is misschien handig voor mensen die hun ip willen weten ja :D
 
Nou, zoals het er nu voor staat met die 6.1 Kbps kan het nooit uit de hand lopen met die Gbpdag:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan