IP nummer in pc-anywhere

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb bij een ander pc-host geïnstalleerd. Als nu het icoontje in de taskbar van de host wordt aangeklikt staat er waiting ..... with 192.168.1.11 dat is niet het ip nummer van de computer vandaar dat ik er ook niet inkom met het goede ip nummer. Wat is hiervan de oorzaak dat niet automatisch het goede ip nummer ingesteld wordt maar een 192.xxx.xxx.xx. nummer??
 
Kan het komen omdat de host een draadloze verbinding heeft met wanadoo adsl family?
 
Heb je dat ip nummer zelf ingetypt? Probeer anders DHCP aan te zetten en kijken wat die dan doet
 
ik denk dat je in de router de poort voor pc anywhere moet instellen en dat deze dan gaat naar het ip nummer wat jij net geeft.
dus dat 192 nummer.
Dat is het nummer wat de dhcp aan jouw draadloos iets geeft.Een intern netwerknummer dus en dat klopt helemaal.
 
Er zit dus een wanadoo livebox tussen als adsl modem maar dan wireless. Dan zou je toch overal bij een adsl aansluiting hetzelfde probleem moeten hebben?? En ook bij kabel.
 
puppie zei:
ik denk dat je in de router de poort voor pc anywhere moet instellen en dat deze dan gaat naar het ip nummer wat jij net geeft.
dus dat 192 nummer.
Dat is het nummer wat de dhcp aan jouw draadloos iets geeft.Een intern netwerknummer dus en dat klopt helemaal.

Jij zit op de goeie weg denk ik. Ik heb een bijlage van die livebox met ip nummers, maar het voor pca nodige ip zit er niet bij.
 

Bijlagen

  • livebox.jpg
    livebox.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 28
En als ik op firewall klik dan kan ik yoevoegen en krijg het volgende scherm. Wat moet ik hier nou eventueel invullen om die firewall door te komen?? Poorten voor pcanywhere zijn 5631 en 5632 dat ip nummer is vooringevuld en nog steeds niet het eigen ip nummer.
 

Bijlagen

  • livebox2.jpg
    livebox2.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 33
In het eerste plaatje staat de range aangegeven daar valt jouw computer tussen 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.50 daar kun je dus 49 apparaten op aansluiten die een ip nodig hebben en in jouw netwerk moeten.

het tweede plaatje (van de firewal) is het stukje wat je moet invullen.
geef dat ding een naam bv remote
laat de rest zo staan en vul alleen de poortnummers in dus in het bovenste vakje het eerste nummer voor pcannywhere en in het onderste vakje het andere nummer.

het onderste nummer is jouw nummer van de pc die je op dit moment gebruikt. het interne netwerknummer dus.
Dit moet je niet verwarren met het eigenlijke ip nummer wat jij hebt gekregen van je provider.

als je nu van buitenaf contact maakt met pc annywhere en je hebt jouw computer aanstaan.
dan vul je bij pc anywhere het ip nummer in van de provider dus bv 82.85.87.128 (ik type maar iets hoor) en als de client van pcanywhere zijn werk dan goed doet dan kom je automatisch op je computer met het nummer 192.168.1.11
 
puppie zei:
In het eerste plaatje staat de range aangegeven daar valt jouw computer tussen 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.50 daar kun je dus 49 apparaten op aansluiten die een ip nodig hebben en in jouw netwerk moeten.

het tweede plaatje (van de firewal) is het stukje wat je moet invullen.
geef dat ding een naam bv remote
laat de rest zo staan en vul alleen de poortnummers in dus in het bovenste vakje het eerste nummer voor pcannywhere en in het onderste vakje het andere nummer.

het onderste nummer is jouw nummer van de pc die je op dit moment gebruikt. het interne netwerknummer dus.
Dit moet je niet verwarren met het eigenlijke ip nummer wat jij hebt gekregen van je provider.

als je nu van buitenaf contact maakt met pc annywhere en je hebt jouw computer aanstaan.
dan vul je bij pc anywhere het ip nummer in van de provider dus bv 82.85.87.128 (ik type maar iets hoor) en als de client van pcanywhere zijn werk dan goed doet dan kom je automatisch op je computer met het nummer 192.168.1.11


Precies, dat gaat de goede kant op als ik inlog dan zie in ieder geval dat ie gaat verbinden maar het lukt niet. Ik log dus in niet met die 192xxx maar met het providernummer 84.82..xx.xxx etc maar zoals je op de bijlage ziet moet ik onderaan ook iets invullen, bijv een open poort wat moet ik daar precies invullen, heb nu maar wat gedaan.
 

Bijlagen

  • livebox3.jpg
    livebox3.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 29
Of moet ik bij lokaal ip adres toch het providernummer invullen???
 
volgens mij moet daar 5632 staan.
dat is namelijk de toegang van buiten jou computer.

Lokaal is het nummer van de computer, dus niet van de provider.
 
Laatst bewerkt:
puppie zei:
volgens mij moet daar 5632 staan.
dat is namelijk de toegang van buiten jou computer.

Lokaal is het nummer van de computer, dus niet van de provider.


Zo, bedankt, hij doet het!!!! Ik had met wanadoo gemaild en dan krijg je een antwoord terug dat ze het niet ondersteunen. Beetje vreemd als je firewall gewoon niets doorlaat.
 
Nee niet vreemd dat een firewal iets niet doorlaat, daar is dat ding juist voor.
maar ik ben blij dat het opgelost is.
mag ik vragen welke versie jij gebruikt van pc anywhere.

heel veel plezier ermee.
 
puppie zei:
Nee niet vreemd dat een firewal iets niet doorlaat, daar is dat ding juist voor.
maar ik ben blij dat het opgelost is.
mag ik vragen welke versie jij gebruikt van pc anywhere.

heel veel plezier ermee.

11.5
 
puppie zei:
Nee niet vreemd dat een firewal iets niet doorlaat, daar is dat ding juist voor.
maar ik ben blij dat het opgelost is.
mag ik vragen welke versie jij gebruikt van pc anywhere.

heel veel plezier ermee.

Maar een firewall geeft je normaal de keuze, bij twijfel, nu moet je maar net weten dat er een firewall zit in die livebox. De host wist dat zeker niet en ook niet hoe het op te lossen. Maar nog een vraag ze heeft ook nog een eigen firewall van Kaspersky erop, is die dan nog nodig ?? Bij die firewall van de livebox moet je zomaar weten welke poorten bij welk programma horen, dat weet toch ook niemand of kun je daar achter komen. Ik wist het toevallig via die Kasperskyfirewall die er ook opstaat
 
Hier een site waar je de poorten kunt vinden. http://www.weethet.nl/dutch/ipports.php
een firewal in je router houdt alleen het inkomende verkeer tegen.
het uitgaande verkeer wordt niet door jou firewal bekeken dat doet een externe firewal wel

en nu mijn vraag nog even beantwoorden als je wilt:
Welke versie van pc anywhere gebruik je.
 
En bedankt he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan