IP nummer wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruithof

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
103
Help,
Ik heb een nieuwe provider (het net) mijn oude provider werkt ook nog (abonnement is nog niet afgelopen).
Bij mijn nieuwe provider heb ik ook een nieuw IP nr.
Wat moet ik nu veranderen bij de instellingen van mijn router en PC’s.
Mijn router is een: Etech ADSL ethernet 4 poorts modem/router.
Ik weet wel hoe ik bij de configuratiepagina van de modem/router moet komen, maar dan weet ik niet wat ik moet veranderen.
Wie kan mij helpen.
Jaap.
 
voor het net heb je ook een ander modem gekregen met een installatie cd als het goed is.
Deze cd moet je gebruiken.
 
Geplaatst door Kruithof
Help,
Ik heb een nieuwe provider (het net) mijn oude provider werkt ook nog (abonnement is nog niet afgelopen).
Bij mijn nieuwe provider heb ik ook een nieuw IP nr.
Wat moet ik nu veranderen bij de instellingen van mijn router en PC’s.
Mijn router is een: Etech ADSL ethernet 4 poorts modem/router.
Ik weet wel hoe ik bij de configuratiepagina van de modem/router moet komen, maar dan weet ik niet wat ik moet veranderen.
Wie kan mij helpen.
Jaap.

HetNet loopt via KPN en dus PPPOA (als ik het goed heb)
Verder is het natuurlijk afhankelijk van het netwerk van je vorige provider.
 
Ik heb geen andere modem gekregen, die had ik al (ik ben overgestapt) van zonnet (KPN netwerk) naar, het net( KPN netwerk) dus dan krijg je geen nieuwe modem.
Jaap.
 
Volgens mij hoef je alleen maar je loginnaam en wachtwoord te veranderen.
 
Geplaatst door Kruithof
Ik heb geen andere modem gekregen, die had ik al (ik ben overgestapt) van zonnet (KPN netwerk) naar, het net( KPN netwerk) dus dan krijg je geen nieuwe modem.
Jaap.

Waarschijnlijk zal je oude provider je lijn dan niet slopen maar overzetten.Maw inloggen op je nieuwe gegevens (in je modem,en dus ook disconnecten)
 
John zei:
Volgens mij hoef je alleen maar je loginnaam en wachtwoord te veranderen.

Klopt, John
Je moet alleen je ADSL gebruikersnaam en je wachtwoord in de WAN configuratie van je adsl modem/router wijzigen. (misschien ten overvloede, maar je adsl gebruikersnaam is wel anders dan je gewone inlog-gebruikersnaam, bij mij is dat: gebruikersnaam:……….plus: @adsl-surfen)
Bedankt,
Jaap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan