IP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

robnoordman1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Berichten
1
Ik heb onlangs op mijn computer Windows XP geinstaleerd, naast Windows 98. Onder
Windows 98 had ik prima verbinding met Internet. Onder Windows XP werd de verbinding automatisch herkend en geconfigureerd, zonder dat ik daar iets aan hoefde te doen. Nu heb ik XP enkele dagen en zijn het IP adres en het Subnetmasker ineens veranderd in 0.0.0.0. Als ik nu met de bijgeleverde ADSL installatie cd-rom van Planet de verbinding opnieuw wil instellen geeft hij de melding dat de modem niet te vinden is. Wat moet ik nu doen?
Ik maak gebruik van het door Planet geleverde SpeedTouch 510 MultiPC modem.

Onder Windows 98, dat eveneens op de computer staat heb ik wel een verbinding.
 
Geef eens in dos het commando ipconfig /all en plaats de uitdraai even op het forum.
 
Je hoort vaak problemen mbt deze dualboot.

Volgens mij was het antwoord is xp eropzetten en dan pas w98, dan zou je probleem opgelost zijn.

maar misschien zijn er makkelijkere oplossingen.
greetz
h
 
Geplaatst door hehe
Je hoort vaak problemen mbt deze dualboot.

Volgens mij was het antwoord is xp eropzetten en dan pas w98, dan zou je probleem opgelost zijn.

maar misschien zijn er makkelijkere oplossingen.
greetz
h

Kun je dat uitleggen ? Draai zelf ook w98 en XP Pro en geen enkel probleem.
 
Helaas kan ik het zelf niet uitleggen omdat ik er geen ervaring mee heb, anders had ik dat uiteraard wel gedaan maar dit is "hearsay".

Maar ik heb dagelijks met ict jongens te maken en daar komt dit toch wel vaak aan de orde en heb ik opgevangen dat je als je in deze volgorde installeert dit probleem niet zou hebben.

In het kader misschien helpt het postte ik dit maar.

greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan