IP route - Cisco

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijtoch

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Dag,

Ik doe een poging een cisco-router te configureren. Ik heb hem nu achter mijn thuisroutertje gehangen. De situatie is als volgt:

Thuisrouter:
Ip adres: 192.168.2.1

Cisco:
Ip Adres: 10.53.0.253
Deze geeft een DCHP uit naar de clients: 10.53.0.* met de default gateway 10.53.0.253.
Nu heb ik op deze router een 'route' ingesteld:
Code:
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.2.1

Ik kan echter niet vanaf de Cisco pingen naar de thuisrouter.
- Wat doe ik verkeerd?

En weet iemand toevallig ook hoe ik NAT moet configureren in de bovenstaande situatie?

Bedankt!!
BJ

Welke cisco router is het, er zijn er namelijk velen ;)

configure terminal
no ip route x.x.x.x 255.255.255.0 g.g.g.g

x = netwerk
g = gateway

Afsluiten met ctrl-z

(wel eerst op de terminal inloggen op het apparaat) ;)

Dankjewel. Maar hoezo 'no ip'? Heb ik geen route nodig dan? Ik zal het zo ff testen.

Nog een vraagje...
Als ik die 2 routers met elkaar verbind via FastEthernet, dan moet ik natuurlijk een crossover cable gebruiken toch? Want dat heb ik dan ook al niet goed gedaan. :evil:

Of kan het ook met een normale kabel? Dat hij de 2e router dan gewoon als een normale switch ziet?

Hallo,

de kabel naar van de ene router naar de andere moet een cross zijn, de poorten van deze router zijn niet in te stellen zoals de huis tuin en keuken routers dat hebben.
dan is de vraag nog welk ip adres heb je de cisco interface gegeven die naar de andere router gaat?
dat is wel van belang. voor het nat verhaaltje zou ik moeten weten of je echt nat wilt doen of pat? heb je één ip adres waar je je netwerk achter wilt hangen of heb je meerdere publieke adressen en wil je een server/PC met één adres van de binnenkant naar één publiek adres mappen. voor de handigheid zou de misschien een show running-config kunnen posten? dan weet ik ook wat je hebt geconfugureerd, ik zal je config aanpassen en posten, dan hoef je de zaken maar te knippen en te plakken in je router.

Groeten

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan