IP-routering

• Onderwerp starter Onderwerp starter saidd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

saidd

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Ik hoop dat deze vraag hier hoort, maar goed.
Ik heb een xp pro met UPC power als "internetcontract". Nu komt het wel eens voor dat mijn Internetverbinding echt :mad:HEEL:mad: langzaam is. Laten we zeggen, het duurt ruim 3 minuten voordat ik op hotmail.com ben. Speedtest.nl en upc tests laten het tegenovergestelde zien.

Ik heb na wat experimenteren een vermoeden gekregen hoe dit komt. ik draai wel eens 'ipconfig /all' en het valt me op dat in tijden van snelle verbinding mijn IP-routering ingeschakeld op nee staat en bij langzame verbinding op ja. Dit terwijl in het register de sleutel IPEnableRouter de waarde 0 heeft.
Hoe schakel ik die IP-routering uit, of weet iemand een andere reden van mijn probleem.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• IPcon_all.txt
    IPcon_all.txt
    3,4 KB · Weergaven: 28
  • tcpip.PNG
    tcpip.PNG
    74,4 KB · Weergaven: 64
Heb je draadloos internet?
Want ik heb ook wel eens dat die opeens super sloom word.
Als ik dan twee keer de router uit zet, en weer aan of course.
Doet die het weer als vanouds..:confused:
Is dat je probleem?

controleer ook eens of je beide DNS servers van de provider kunt pingen. Mogelijke problemen bij de DNS servers van providers zullen niet de laatste keer voor problemen bij de klanten veroorzaken. U zou bijv. ook eens een dns server van een andere provider kunnen opgeven om te kijken of hiermee de problemen minder worden.

kijk hier eens naar andere dns servers: http://www.network4all.nl/docs/viewdoc.php?aid=16

Heb je draadloos internet?
Geen draadloos internet.

controleer ook eens of je beide DNS servers van de provider kunt pingen. Mogelijke problemen bij de DNS servers van providers zullen niet de laatste keer voor problemen bij de klanten veroorzaken.
U zou bijv. ook eens een dns server van een andere provider kunnen opgeven om te kijken of hiermee de problemen minder worden.

Bij het pingen gaf alleen ns2.upc.nl [212.142.28.67] en ns3.upc.nl [212.142.8.1] antwoord. De rest van upc resulteerde in een time-out.
Willekeurige andere DNS-servers gaven soms een time-out, soms een antwoord.
Tijdens het pingen stond IP-routering ingeschakeld op ja. (Ik probeer het ook, mocht hij een keer op nee staan.)
Update, bij waarde 'nee' geeft het pingen dezelfde resultaten.

Laatst bewerkt:
Helaas geen reacties...
Ook het uit- en aandoen van de modem geeft geen verbeteringen. De enige oplossing tot nu toe is het opnieuw opstarten van de pc. Weet toevallig iemand wat er aangeroepen wordt, bij een opstart, dat te maken heeft met ip-routering. Wellicht dat het daaraan ligt, want een restart 'doet wonderen'. Ik weet het i.i.g niet meer. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan