buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Hallo,
Ik krijg van een vage kennis, een paar emails in mijn Gmail, die ik niet helemaal vertrouw en wil kijken waar deze vandaan komen.
Normaal kun je dan op het driehoekje klikken en kiezen voor "origineel weergeven".
Als ik daar nu kijk, lijkt er een gespoofed IP adres te staan en niet een IP adres wat normaal gebruikt wordt.
Zie hieronder: (emailadres even veranderd in verwijderd@gmail.com, maar het gaat dus om een ander gmail adres)
Zoals jullie zien, is het enige IP adres wat wordt weergegeven (en ook de andere die bij de bron staan) een 10.x.x.x
Dit is een Private range die niet op internet gebruikt wordt. Ik lijk dus niet te kunnen zien vanaf welk IP adres de mail verzonden is. (zover als ik kan zien is dit het interne IP adres wat Gmail gebruikt)
Heeft iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Ik krijg van een vage kennis, een paar emails in mijn Gmail, die ik niet helemaal vertrouw en wil kijken waar deze vandaan komen.
Normaal kun je dan op het driehoekje klikken en kiezen voor "origineel weergeven".
Als ik daar nu kijk, lijkt er een gespoofed IP adres te staan en niet een IP adres wat normaal gebruikt wordt.
Zie hieronder: (emailadres even veranderd in verwijderd@gmail.com, maar het gaat dus om een ander gmail adres)
Code:
Authentication-Results: mr.google.com; spf=pass (google.com: domain of verwijderd@gmail.com designates 10.216.38.71 as permitted sender) smtp.mail=verwijderd@gmail.com; dkim=pass header.i=verwijderd@gmail.com
Received: from mr.google.com ([10.216.38.71])
by 10.216.38.71 with SMTP id z49mr1508152wea.76.1289994225329 (num_hops = 1);
Wed, 17 Nov 2010 03:43:45 -0800 (PST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=gamma;
h=domainkey-signature:mime-version:received:received:date:message-id
:subject:from:to:content-type;
bh=2MfrMKcc9D7Gvegx3CaFC58IwKSl7ENWT6Vxcea4mCo=;
b=VJjoBVXMz6nRwNIyJcp5+x0XAba3gn/T2CrDlrcmKzCRoVkbDC3IOjflg+gywerY7q
cEwsG8x6Ol9lkvXoHHAxMnt1Y6ovKEHjDzYVmO5aPixL2aRdvJ25uc53R0ZguWUMQDXD
4ad3CoGGn9L95aOZP/V4e8QxeXqbWF/BSZTU8=
DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws;
d=gmail.com; s=gamma;
h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:content-type;
b=NR3t1JAspu9+eC3Jy9Gv3+itFXmZ5Hp0yYhkm/PgdeTnMkUFeeKAFi+RY4Y3G9p6Ud
B95oAaJvqNLdINfmMESZyVAGNCvsuDq0K6Wrqrn64YPlmVw3BfKtHLRH4mdhzQZNRhEv
HH/bnC4RUc5xXcJGCtTFM6xparCWZYsP0CxrQ=
Zoals jullie zien, is het enige IP adres wat wordt weergegeven (en ook de andere die bij de bron staan) een 10.x.x.x
Dit is een Private range die niet op internet gebruikt wordt. Ik lijk dus niet te kunnen zien vanaf welk IP adres de mail verzonden is. (zover als ik kan zien is dit het interne IP adres wat Gmail gebruikt)
Heeft iemand een suggestie?
Alvast bedankt.