IP Spoofing - PC internetverbinding werkt soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hey,

Ik zit al een tijdje met een probleem. :(
Als ik soms mijn pc opstart, krijgt mijn pc geen verbinding met internet.
Als ik dan op de taakbalk op het internet/netwerkicoontje klik, staat er "Toegang: Beperkte verbindingsmogenlijkheden".
Als ik mijn pc opnieuw opstart of de ethernet kabel aan de achterkant van mijn pc uittrek en na 5 seconde opnieuw insteek, werkt de verbinding meestal weer perfect.
Ik heb hier af en toe last van, soms vaak achtereen en soms om de zoveel dagen.

Ik heb dit probleem zelf al eens "onderzocht" en ik vond dit terug: Als ik naar de webconfiguratie van mijn router ga (door naar http://192.168.0.1/ te surfen) en dan bij de logs ga kijken, staat er dat er een IP Spoofing is geblokt.

Iedere keer als ik het verbindingsprobleem heb bij het opstarten van mijn pc, komt er een nieuwe regel van een aanval bij in de log.

Hieronder een screenschot van de log: DoS Attack Log.jpg
attachment.php

Ligt het probleem aan de firewall van mijn router en blokeert hij de verbinding volledig?

Zoja, kan ik dit probleem dan oplossen door de firewall van de router uit te schakkelen?

Ik dacht persoonlijk dat dit een valse melding van een aanval is van de firewall van de router en dat de router het probleem veroorzaakt word door de router, omdat er staan in de log "Direction: Lan -> Wan" en dat dan een pc op het lokaal netwerk de aanval zou plegen en dit mij onlogisch lijkt.

De enige die last heeft van dit probleem is mijn pc. Dit probleem doet zich niet voor op andere pc's. Mijn pc is de enige die via een bekabelde verbinding (met Hercules Powerline) verbinding maakt, alle andere pc's maken verbinding via WiFi met de router.

Ligt het probleem misschien aan de powerline of aan mijn netwerkkaart?

Technische gegevens:
Router: LevelOne WBR-3408
Powerline: Hercules ePlug 200
Netwerkkaart: Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
PC: Vaste pc, moederbord (met netwerkkaart daarop) is van MSI.

Kan iemand mij aub helpen?? :eek::eek:

Bedankt bij voorbaat ;)

Uiteraard zou je de (router) firewall eens uit moeten schakelen, dan weet je dat het daar (of juist niet) fout gaat.
Ook zou je de firmware een upgrade moeten geven.
Lossen wel meer bugs op.

Het lijkt erop dat je netwerkkaart nog geen IP nummer heeft gekregen (dan krijg je namelijk dat 169.x.x.x nummer - die krijg je ook als je de DHCP zou uitschakelen). Probeer op je netwerkkaart eens de overbodige protocollen zoals IPv6 uit te schakelen, of de drivers updaten/opnieuw installeren.

Ik heb nu alle overbodige protocollen waaronder IPv6 en co uitgeschakeld en de DoS firewall van de router uitgeschakeld.
Ik heb gecontroleerd via Windows Updates op de nieuwste drivers (er waren geen nieuwe beschikbaar).
Maar ik ga toch de frimware van de router niet bijwerken, uit ervaring weet ik dat dit vaker mis gaat dan goed, en voor de rest werkt de router perfect.

Ik ga nu evalueren of ik dit probleem nog heb en of het opgelost is, ik laat jullie zeker iets weten.

Aan iedereen die al heeft gereageert, bedankt ;-)

Probleem opgelost (denk/hoop ik)

Hey,

Ik heb het probleem ontdekt, het ligt niet aan de router.
Ik heb mijn pc zoveel keer opnieuw opgestart (= 6 keer) tot het probleem zich weer voordeed.
Ik heb toen vanalles geprobeert, maar toen ik, zoals mij aanbevolen werd, ik IPv6 uitschakelde was het probleem na 1 seconde opgelost.

Nu hoop ik dat dit de definitieve oplossing is en de verbinding niet toevallig toen weer is gaan werken.

Yeeey!! :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan