IP traceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsman

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Hallo,

Ik ben op een spelletje *(guildwars) gehacked, opzich allemaal niet zo erg. Is waarschijnlijk met een keylogger gebeurt en ik heb mijn account gewoon nog. Maar, wat ik dus wil bereiken: *( samen met de helpdesk van guildwars ) is achter het IP komen wat is ingelogged op mijn account en hem dan voorgoed verbannen. Maar is het mogelijk om op basis van 1 IP adres erachter te komen waar de persoon woont en etc.? Soms met gewone IP tracers zie je wel welke internet providers ze hebben, maar daar heb je opzich niet zo veel aan.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Nee, met een ip-tracker kun je erachter komen waar de router staat van de provider, of waar een hoofdkantoor van de provider zich bevind.
Een (woon)adres is alleen aan de provider.

Okeey, dus je kan niet tot in detail opzoeken? ( Even voor de duidelijkheid ;) )

als die helpdesk er met jouw samen achteraan zit,
kan je dus wel degenlijk het ip traceren en dat doorgeven aan zijn provider.
die kan precies zien wie en hoe iemand iets doet

Okeey, nou misschien wordt het nog wat :evil: Wat er misschien gestolen is, mag dan 0 euro waard zijn, maar ik ben er wel 2 jaar mee bezig geweest. En het blijft toch vervelend.

hacken is verboden dus elke provider zal je moeten helpen.
zeker als je met de makers (helpdesk) van dat spel contact hebt.
nog beter is dat hun contact opnemen met zijn provider.

Ja inderdaad, zou erg mooi zijn. Ik wacht het nog eventjes af, maar het is mooi dat het mogelijk is. :D

hacken is verboden dus elke provider zal je moeten helpen.
zeker als je met de makers (helpdesk) van dat spel contact hebt..

Hacken is verboden maar burgers hebben geen opsporingsbevoegdheid, dus alle bewijzen wat jij vind (hoe "hard" ze misschien ook zijn) zijn niet toelaatbaar en geen enkele ISP mag op die gronden informatie afgeven. Men zal dus eerst een gerechtelijk bevel moeten hebben om die info bij de provider los te peuteren. Deze krijg je als burger niet. dus enige mogelijkheid is aangifte doen bij de politie.... en ik denk dat die zullen zeggen dat ze zaken als snelheidsovertreders beboeten een hogere prio geven.

De Helpdesk/ achterliggende systeembeheerders hebben jou hulp niet nodig om een ip te achterhalen om te bannen, sterker nog het adres is niet eens relevant voor het bannen van een gebruiker. het enige wat ze nodig zouden hebben zijn jou IP adressen waarvanaf jij gamed en de andere blokkeren. Die hebben ze namelijk allemaal in hun logging staan.

Dus ik vraag me af wat nou jou preciese vraag is....

Vragen of het mogelijk was om details te achterhalen uit een bepaald IP. We zullen afwachten wat de helpdesk doet. Mijn doel is dus de hacker van mijn account ( die zelf dus ook een account heeft, want hij heeft items van mijn karakter op de zijne gezet ) te verbannen. Niet omdat ik mijn items terug wil, dat is onmogelijk dus daar laat ik het bij, maar nu wil ik gewoon dat hij wordt verbannen.

Is het niet zo bij guildwars, dat ze werken met een 'controlleur' net als call of duty punkbuster heeft?
Dan heb je een soort eigen code waaronder je bekend staat, en die zou misschien gekoppeld kunnen zijn aan een ip, of misschien kunnen ze zien, met welk ip het veel wordt gespeeld?

Nee, het is denk te vergelijken met World of warcraft denk ik, je logt in en thats it, geen extra beveiliging. Om het spel te spelen moetje een acces key kopen, die unlocked een soort van nieuw wereld deel. Dat is de enige guildwars beveiliging tegen piraterij. Inloggen gaat alleen op IP ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan