arnojansen
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 feb 2005
Als mede-admin van een forum werden wij geconfronteerd met vreemde berichten van een geregistreerde gebruiker. Ik noem hem even "A". A gaf aan dat zijn computer gehackt ( "overgenomen" )was door iemand die ik even "B" noem. Wij constateerden dat A op ons forum was omdat zijn inlognaam zichtbaar was en A schreef een berichtje. Bij het berichtje zagen wij het IP-nummer van A. A geeft echter aan dat hij beslist niet op ons forum was ( mag na een bepaalde tijd niet meer computeren) en volgens zijn zeggen zou dat een hacker B moeten zijn geweest. Mijn vraag is nu:
Als het inderdaad B ( de hacker die de gegevens weet van A) is geweest, moet dan ook het IP van B zichtbaar zijn, of kan B ( die de computer van A "overgenomen" heeft) via het IP van A berichten schrijven?
Getracht zo duidelijk mogelijk de situatie te hebben beschreven en wij zijn zeer benieuwd naar een werkelijk antwoord.
met groet
Arno
Als het inderdaad B ( de hacker die de gegevens weet van A) is geweest, moet dan ook het IP van B zichtbaar zijn, of kan B ( die de computer van A "overgenomen" heeft) via het IP van A berichten schrijven?
Getracht zo duidelijk mogelijk de situatie te hebben beschreven en wij zijn zeer benieuwd naar een werkelijk antwoord.
met groet
Arno