Ip veranderen Speedtouch 546 (dsl modem van kpn)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
ik heb een (oude) speedtouch 546 en nu wil ik die als switch gebruiken maar hiervoor moet ik wel het ip van de speedtouch veranderen maar hoe doe ik dit?

Waarom zou je het IP-adres moeten veranderen dan? Je zult wel, als het apparaat ook een router is, de DHCP-server moeten uitschakelen.

anders past het toch niet als mijn eerste router (kpn experia box) en ip heeft van 192.168.2.254 en de speedtouch en ip van 10.0.0.13 dan gaat dat toch niet samen of zit ik verkeerd en hoef je alleen maar de dchp uit te zetten pls reply

Alleen DHCP uitzetten en klaar.

Sorry maar ik wil hetzelfde doen, IP veranderen en mijn IP is op het moment zoals Wesselbraaksma zei :192.168.2.254.
Verder ben ik heel erg onbekend op het vlak van computers, dus wordt er precies bedoelt met DHCP uitschakelen ?

DHCP is een service die IP-adressen uitgeeft. Als je meerdere DHCP-servers binnen één netwerk hebt krijg je verschillende IP-ranges in het netwerk en kunnen nu alle PC's met elkaar communiceren. Als je twee routers hebt die beide IP-adressen kunnen uitdelen dan zul je die optie moeten uitschakelen bij de routers waarvan je alleen de switchfunctie van wil gebruiken.

In de meeste routers kun je dit eenvoudig doen door bij DHCP voor disabled te kiezen.

Dit doe ik door op het IP in te voeren in mijn link @ explorer en daar in te loggen ? Of via modem opties op Netwerk Adapters?

Je logt in op de router die je wil aanpassen.

Ok bedankt :). Ik hoorde overigens ook dat je je modem enkele uren uit kan zetten en op die manier het IP dynamisch veranderd?

Dat is dan alleen de WAN (internet) kant. KPN gebruikt daarbij vaste IP-adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan