IP veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart111

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hallo,

ik ben thuis verbonden met een draadloos netwerk. ik heb een dynamic ip (tenminste daar ga ik vanuit omdat bij ipconfig/all staat:

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes).

ik wil dat ik mijn ip snel kan veranderen wanneer ik dat wil. ik lees en zie regelmatig dat mensen disconnecten van hun netwerk en dan weer connecten, maar dan verandert er niets bij mij. ik doe nu heel moeilijk met proxy gedoe en mac adressen wat ik allemaal niet wil.

mijn vraag is dus: hoe kan ik mijn ip veranderen door van het draadloos netwerk te disconnecten en dan weer te connecten?

alvast bedankt

Door alleen maar te disconnecten van het draadloos netwerk thuis zul je geen nieuw IP adres krijgen (hoogstens van je router, maar dat maakt "naar buiten" geen verschil). Enige optie is je modem een tijd uitschakelen (zonder stroom zetten). Mogelijk krijg je dan een nieuw IP adres van je provider (niet zeker, is afhankelijk van de provider, ADSL providers zijn hier iets sneller mee dan cable providers).

heel erg bedankt voor de snelle reactie, maar ik zie het op filmpjes gebeuren!

het gaat er zeg maar om dat ik telkens een nieuw account ergens moet aanmaken, en ik hiervoor elke x een ander ip nodig heb. het werkt niet met 2 x hetzelfde ip. ik zie dus mensen gewoon disconnect - connect doen en dan lukt het ze weer om een nieuw acocunt aan te maken, wat niet bij mij werkt omdat er niets veranderd bij mij...

@ maikel9, ik heb al gekeken naar sites waarop je anoniem kan surfen. zijne r echt ontzettend veel van maar die gebruiken voor zover ik ben gekomen geen Flash, wat ik nodig heb. ik krijg elke keer: update your flash player op de site waar ik het account op wil aanmaken. dat is alleen bij die anoniemen sites.

en ik ga nu dat progje even proberen!

volgens mij doet dat progje hetzelfde wat erpcity schrijft..
ipconfig/renew

klopt, hij released en renewed. hij is nu veranderd van 192.168.103 naar 192.168.98, maar toen ik het nog een x deed veranderde er niets. als ik kijk op whatismyip.com staat er trouwens ook nog steeds hetzelfde als altijd.

Dat bedoelde ik.... Dat 192.168. adres is je INTERNE IP adres... dat krijg je van je router... Om je EXTERNE adres te wijzigen ben je een beetje overgeleverd aan je provider.... sommige zijn hier snel mee, anderen wisselen het pas naar "maanden"... maar dat lukt alleen door je modem langere tijd uit te schakelen, in de hoop dat jouw IP adres ondertussen vergeven wordt aan een ander en jij een nieuw krijgt.....
Anders rest alleen maar het gebruik maken van proxy servers...

ok, dan kom ik op de vraag of er sites zijn die anoniem surfen, en die de nieuwste flash ondersteunen?

weet niet of het helpt, maar hier een filmpje waarin te zien is wat ik wil bereiken: http://www.youtube.com/watch?v=9_7__KDSI5g

door zijn ip adres (en dan neem ik aan zijn interne) te veranderen, krijgt hij telkens 1 xp als hij een nieuw account aanmaakt. stel hij maakt er nog 1 aan met hetzelfde ip, dan krijgt ihj daar geen xp meer voor. dat is het princiepe.

Laatst bewerkt:
Dat ondersteunen van de nieuwste Flash heeft, volgens mij, niets met die proxyserver te maken. Die verbindt je stomweg door met de gewenste site en houdt echt niets tegen. Die nieuwste flashplayer moet je gewoon zelf installeren op je systeem.....

Dit is een goede proxyserver: http://www.openunblocker.com/

het gaat om deze site: mfmilf.mybrute.com

hier moet ik dus elke x met een nieuw ip adres aankomen en dan een account aanmaken. http://www.openunblocker.com/ die jij gaf deed het wel (ik kreeg ook geen flash melding) maar gaf een error aan als ik een acc probeerde aan te maken, weet niet waarom...

Ik heb even naar dat filmpje gekeken (pffff....) en daar werd inderdaad gesteld dat je door disconnect/connect (wel door het uitschakelen van je modem) steeds meteen een nieuw IP adres zou krijgen... helaas werkt dat in Nederland niet zo.... bij de "kabelaars" houdt je, ondanks dat, nog heel lang je IP adres (omdat die naar het MAC adres van je modem kijken), bij sommige ADSL boys krijg je wel snel een ander nummer....

Ik heb geen idee wat er fout gaat via die proxyserver.....

haha bedankt voor de moeite, had ik niet verwacht!:D nou dan houdt dat gewoon op, dan ga ik nu op zoek naar anonieme sites die 1) geen flash updates aangeven en 2) geen errors aangeven bij het aanmaken.

heel erg bedankt!

Sorry dat ik je niet beter kon helpen...
Houdt die proxy site wel in het geheugen, is altijd handig.
Lijkt me wel een leuk spel trouwens...

Succes verder! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan