Ip via mail achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kent91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2015
Ik zit met een probleem.Heb 3 dagen terug een betaling gedaan van 220 euro via overschrijving maar mijn product niet gekregen.Weet nu niet of ik op deze forum juist zit,mijn excuses daarvoor.Mijn vraag is hoe kan ik via de ontvangen mail de juiste ip adres vinden(niet die van washington).mvg

Erg weinig informatie.
Heb je in de mailheader gekeken van het bevestigingsbericht? Zonder de mailheader kunnen we niets (maak wel de afzender en je eigen e-mail adres overal waar hij voorkomt in de mailheader even anoniem door het deel vóór de @ te vervangen door XXXXXX).

Overigens sturen @hotmail.com, @live.com, @yahoo.com en @gmail.com niet het ip-adres mee waar de gebruiker zijn mail vandaan verstuurd heeft (of, indien de webmail varianten gebruikt, vanaf welk ip-adres de mail is ingetypt). Dus voor dergelijke afzendende e-mail adressen ga je er niet achter komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit zijn de gegevens

x-store-info:SmXCjkY1Un5L3qlTmewTw2528Vzv4BD3QOVyEFvSkel/IFqx2USfY0TN8sxRouSTiiZtSSK/Vkxc9gR8muMUfa+xNnJoyYZzn/52N7uRTjQoEhJvponck+D+ZhujZMaOJvFBCIpOABA=
Authentication-Results: hotmail.com; spf=pass (sender IP is 65.55.90.224; identity alignment result is pass and alignment mode is relaxed) smtp.mailfrom=xxxxxx@outlook.com; dkim=none (identity alignment result is pass and alignment mode is relaxed) header.d=outlook.com; x-hmca=pass header.id=xxxxx@outlook.com
X-SID-PRA: xxxxx@outlook.com
X-AUTH-Result: PASS
X-SID-Result: PASS

Tsja, @outlook.com is de vervanging van @hotmail.com , dus het ip-adres van de afzender krijg je nooit te zien.
Overigens is 65.55.90.224 snt004-omc4s21.hotmail.com dus een server van hotmail.com/outlook.com zélf

Tijs.

Daar vreesde ik al voor toch bedankt voor de info.mvg

Het beste lijkt me een klacht indienen bij de politie of als het via een 2ehands site was daar klacht indienen over de verkoper.
Mocht er een onderzoek gestart worden, dan kunnen ze normaal het IP verkrijgen van outlook zelf.

Veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan