IP webcam, webpagina kan niet worden gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

twente123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hallo,

Ik heb een app op mijn telefoon waardoor ik mijn telefoon kan gebruiken als ip webcam. Wanneer ik dit programma activeer geeft deze mij het volgende adres om in de browser in te vullen http://10.0.0.39:8080. Wanneer ik dit in mijn browser typ geeft hij aan dat de webpagina niet gevonden kan worden. Het rare is dat wanneer ik het adres in de browser van mijn telefoon invoer het wel lukt en ik in het programma van de webcam kom.

Ook heb ik een app om mijn telefoon als afstandsbediening te gebruiken voor de vlc mediaplayer via wifi, hier heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb dit geprobeerd met internet explorer en mozilla firefox bij beide kreeg ik de melding dat de webpagina niet weergegeven kan worden.

Waarschijnlijk is dit makkelijk te verhelpen maar ik kom er niet uit.

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Zijn je telefoon en je computer allebei verbonden met het interne netwerk(wifi) anders gaat het niet werken.

Ja dat zijn ze, maar het rare vind ik dat ik met de browser op mijn telefoon wel in het menu van de webcam kom.

Je moet de app zo instellen dat ie in de zelfde range van je wifi netwerk zit bijv:

Jou PC heeft ip:

IP: 192.168.1.50
Gateway: 192.168.1.254
DNS: 192.168.1.254

Dan moet je deze gegevens ook instellen op je app (Alleen dan een IP die niet eindigt op 50) en heb je trouwens ook een server programma op je computer draaien? zodat die twee met elkaar kunnen verbinden.

Welke app gebruik je trouwens

Sorry voor de late reactie...

Ik kan niet veel instellen in de app, hier is een screenshot van de app:

ip-webcam-makes-android-phone-as-a-wireless-network-camera_1.png

Het gaat om de app: IP webcam voor android

Ik weet verder niks over serverprogramma's, ik heb hier niks voor geinstalleerd. Moet dit wel?

-edit-
Hier een filmpje over de app, ik doe alles hetzelfde (natuurlijk krijg ik een ander ip adres) maar toch krijg ik in mijn browser de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Het stukje waar de filmer iets aanklik in de browser krijg ik dus wel te zien als ik het met mijn telefoon probeer.

[video=youtube;M8U_7hMyyGg]http://www.youtube.com/watch?v=M8U_7hMyyGg[/video]

Laatst bewerkt:
Dat klopt, het IP die hij invult is het locale netwerk(LAN; 192.168.xx.xxx, in de meeste gevallen)
Bij jou is het 10.0.0.0 dat kan... maar 9 van de 10 keer wil dat zeggen dat het niet goed zit. Controleer op je pc wat jou interne IP is(start-->Typ CMD-->Enter-->Ipconfig-->Enter:

Welk IP heeft je PC?

Als dit in de 10.x.x.x range zit dan is het goed en anders niet.

Mogelijke oplossing:

Zet 3G uit(mobiele data) en connect alleen met je draadloze router(Wifi) en controleer het dan(start natuurlijk de app opnieuw op)

Laat me weten of het dan wel werkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
weer excuses voor de late reactie... school drukte

mijn ip (ipv4-adres) is 10.0.0.149 ik neem aan dat ik deze moet hebben?

(Ik werk met mijn telefoon alleen via wifi, ik heb geen internet abbonement)

Ik heb geprobeerd 10.0.0.149:8080 in te voeren bij mijn browser maar het werkte niet.

In het programma zelf staat het volgende:

Server is running at
http://10.0.0.39:8080

Dus de reden dat het op mijn telefoon wel werkt is omdat bovenstaande link het interne ip adres van mijn telefoon is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan