IP Weergeven + loggen in .txt file?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoH

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
Hallo,

Ik zoek een script waarbij ik de ip-adres van m'n pc kan weergeven en die hij vervolgens opslaat in een .txt bestand.
Ik heb alles al geprobeert, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
RoH

Je zou een .bat bestand kunnen maken, bijv. ip-adres.bat

ipconfig | find /i "ip-adres"
ipconfig | find /i "ip-adres" > mijntekst.txt

(Eerst regel om het op het scherm te zetten, 2de regel om het op te slaan in een bestand).

Kijk maar of je hier wat mee kunt,

Tijs.

Dat wordt moeilijk, tenzij je je aanmeldt bij diensten zoals www.dyndns.com en op je pc de bijbehorende client installeert.

Stel dat je via die website het internet-domein homepc.dyndns.org zou krijgen, dan zou je op de volgende manier het jou toegewezen ip-adres kunnen vangen op je scherm en in een tekst-bestand:

nslookup -type=a homepc.dyndns.org | find /i "address"
nslookup -type=a homepc.dyndns.org | find /i "address" > mijntekst.txt

Je krijgt dan (helaas) éérst het adres van je nameserver te zien en daarna pas je eigen ip-adres (de zoektekst address is helaas niet uniek in de uitvoer van het nslookup commando).

Als ik nog wat slimmers bedenk dan bovenstaande, dan post ik dat wel.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Bedankt! Als ik thuis ben zou ik het gelijk even proberen.
Maar nu heb ik nog een vraag: Is het ook mogelijk om via dezelfde manier een LAN IP op te slaan, in hetzelfde bestand als de normale IP?

Edit:
En is het ook mogelijk om het op een bepaalde plek in een .txt bestand te zetten? Dat de IP en LAN IP een bepaalde positie in een .txt bestand vervangen?

Met vriendelijke groet,
Ronald Hendriks

Laatst bewerkt:
Als tekst ergens achter een bestand wil aanbrengen, gebruik dan '>>' ipv. '>'

Dus als je alle commando's achter elkaar hebt op deze manier:

nslookup -type=a homepc.dyndns.org | find /i "address" >> mijntekst.txt

Hiermee wordt bij elke aanroep een nieuw bestand mijntekst.txt met het LAN ip-adres, en daarna wordt de tekst van het nslookup aanroep erachteraan geplakt.

Aangeven waar in het tekst bestand je het wilt hebben kan gedeeltelijk, door lege regels in te voegen op de juiste plaats(en).

Voorbeeld:

echo. >> mijntekst.txt
echo. >> mijntekst.txt
nslookup -type=a homepc.dyndns.org | find /i "address" >> mijntekst.txt

Hierdoor staan er 2 lege regels in mijntekst.txt tussen de uitvoer van de beide commando's.

Succes,

Tijs.

Oké, hartstikke bedankt.
Maar is het ook mogelijk om de IP en de LAN te plaatsen middenin een tekstbestand?
Bijvoorbeeld:

Uw IP adres is: 000.000.000.00

En wanneer je het script opent, dat ie op 000.000.000.00 de IP zet? En hetzelfde met de LAN, in één bestand?

Sorry dat ik zoveel vraag maar ik ben een n00b met programmeren en wil het graag leren, maar heb even een duwtje in de rug nodig.

Met vriendelijke groet,
RoH

Laatst bewerkt:
Dat kan niet met de standaard middelen die ik je nu heb aangereikt.

Misschien heeft iemand anders op het forum nog wat mooie ideeën hoe dat te realiseren?

Tijs.

nou, sinds dit het Visual basic forum is, zou ik zeggen, maak een standaard vb-form, zet er een winsocket op (mswinsock) en sla m dan op via een variabele.

Ik heb alleen het gevoel dat dit niet meer om VB gaat? :p

V.:thumb:

@Vegras: Je hebt me op mijn plaats gewezen: De TS vraagt om een VB-oplossing.

Dus, wat mij betreft: Graag iemand met VB ervaring een antwoord op de vraag maken, en vergeet/negeer alle zaken die ik geschreven heb. :p

Tijs.

Laatst bewerkt:
hahahah
no blame ;)

maargoed, zoals ik al zei:

zet er een winsocket op (mswinsock) en sla m dan op via een variabele.
Daarna sla je de variabele op als een .txt

Als je wilt kan ik wel een demo-projectje voor je maken

V.:thumb:A

vb

Kan je in je form doomiddel van een knop of een plaatje (klikken) Een extern bestand op programma, bat bestand openen?

Als je het 'echte' IP adres wilt weten dan zou je verbinding kunnen maken met een pagina als www.watismijnip.nl (of er zelf eentje maken) en daar dan het IP adres uithalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan