IP weten en dan iemand hacken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hoi!

Ik zat op een chat, en iemand begon privé te praten. En hij wist waar ik woonde (logisch, hij kon mijn ip blijkbaar zien) en hij kwam ook niet echt aardig over en een beetje pedo. Dus ik ben maar van die chat gegaan. Maar nu ben ik bang dat ie mij kan hacken. Kan het of maak ik me voor niets ongerust?

je maakt je voor niks ongerust... als hij je ip heeft kan ie jou niet vinden, maar hooguit de server die je ip adres host. dat betekend dat hij hooguit de plaats/provincie waar je woont zou kunnen weten. maar hacken of je adres achterhalen kan hij niet. het is wel belangrijk dat je niet je echte voor en achternaam op zon site gebruikt of deze aan medechatters verteld.

overigens is het in dit soort gevallen altijd handig om deze persoon te rapporteren bij het beheer van de site. als je zijn ipadres kan zien, zou je die ook eventueel kunnen opschrijven en aan de site eigenaren doorgeven.

maak je dus maar geen zorgen, maar blijf wel altijd voorzichtig... het zijn niet altijd de vrolijkste figuren op zon chat...

BEHALVE op de helpmij chat natuurlijk :D

Laatst bewerkt:
In aansluiting op de vorige poster: Als je je beveiliging op je pc goed op orde hebt (firewall + anti-virus programmatuur) dan hoef je je geen zorgen te maken.

Het wordt anders als je op links hebt gedrukt die deze man/vrouw je aangegeven hebt. Heb je dat óók niet gedaan, dan lijkt het me niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Tijs.

weer even een aanvulling op mezelf en dnties, een paar puntjes die je even in gedachte moet houden tijdens het chatten:

- Gebruik een andere naam (nickname) in plaats van je eigen naam.
- Vertel niet waar je woont en noem nooit je telefoonnummer/rekeningnummer etc.
- Stop met chatten als er iets gebeurt waardoor je je vervelend voelt.
- Geef geen antwoord op vragen die je niet prettig vindt.
- Blokkeer vervelende chatters.
- Op veel chatboxen kijkt er iemand mee, de moderator. Waarschuw hem als er iets vervelends gebeurt.
- Chat alleen op chatboxen waarop je kunt blokkeren en waar een moderator meekijkt.
- Klik niet op links/Accepteer geen bestanden als je niet weet wat het voor link of bestand is

Mocht er toch iets vervelends gebeuren kan je dat maar beter aan je ouders/leerkracht of wie dan ook vertellen ;)

(zomaar even van een chatveilig site geplukt :P)

@3747: Zéér wijze tips!
Goed dat je ze hier vermeld hebt. :thumb:

Tijs.

Ik heb gelukkig nergens op geklikt..
Heel erg bedankt voor de tips allemaal! :thumb:
Vraag is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan