IP word telkens veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
398
Hoi Help mij'ers,

Ik zit met een probleem, namelijk; mijn internet blijft om het uur zijn IP veranderen/verversen waardoor ik weer alle zooi moet portforwarden en zonder pardon even uit het internet word gegooid...
Kan ik dit veranderen? Hij veranderd telkens xxx.xxx.x.1/2/3/4/5/6/7/8/9 het laatste nummer van het IP adres en ik wil hier wel het fijne van weten..
Waarom doet die dit? En kan ik dit stoppen?

mvg,
Playcastor
 
Ah... ik snap wat je probleem is: Het ip-adres van je pc wijzigt de hele tijd.
Wat je daaraan kunt doen zijn 2 dingen:
a. Zorg ervoor dat in je router de zgn. Lease time wordt verlengd. Is meestal in minuten aangegeven. Maak daar een (veel) hogere waarde zodat je je ip-adres minstens een paar dagen kunt houden.
Soms is het zelfs mogelijk om een zgn. DHCP 'reservering' te doen o.b.v. het MAC-adres van je netwerkkaart, zodat je altijd hetzelfde ip-adres houdt. Het MAC-adres is het "Fysieke adres" dat bij je gebruikte netwerkverbinding getoond wordt als je doet: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
b. Stel een vast ip-adres in. Let dan wel op dat die niet in de reeks ligt die via DHCP door je router wordt uitgereikt én niet het ip-adres van je router zelf is.
Voorbeeld: Een Zyxel router heeft normaal gesproken zélf ip-adres 192.168.1.1 en deelt via DHCP uit vanaf 192.168.1.33
Dat zou (in dit voorbeeld) betekenen dat je je pc een vast ip-adres kunt geven in de reeks 192.168.1.2 t/m 192.168.1.32, dus (bijv.) 192.168.1.10
Natuurlijk moet je het subnetmasker hetzelfde instellen als wat je nu hebt (meestal is dat 255.255.255.0) en de standaardgateway moet het ip-adres zijn dat je router heeft. Je kunt dan ook de DNS server-instellingen zo instellen zoals je pc het nu (via DHCP) van je router gekregen hebt.
Nakijken hoe nú de instellingen zijn: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all

Succes,

Tijs.
 
Hee Tijs!,

Super, dit had ik nodig. Kan je iets uitgebreider zeggen wat ik moet doen? Of is er ergens een tutorial?
Dan zet ik hem denk ik op een vast IP adres, namelijk 192.168.1.3
Staat die uitzichzelf ook vaak genoeg op...

mvg,
Playcastor
 
Je kunt natuurlijk 192.168.1.3 niet gebruiken, omdat die blijkbaar in de DHCP reeks zit!

Zonder informatie van je router kunnen we hier niets doen, want hoe de (DHCP server) instellingen heten en zijn ingesteld is per type router verschillend.
Kijk dus in de handleiding van je router, (meestal in het LAN gedeelte in zo'n handleiding terug te vinden) wat er m.b.t. de DHCP server component over staat.

Vaak geeft de DHCP server component de DNS-server instellingen door die de router zélf weer van de provider heeft gekregen (op zijn WAN/Internet/ADSL gedeelte), dus dat is dan (mogelijk) weer afhankelijk van welke provider je hebt en in welk gebied je huis zich bevindt. Vandaar de hint om even na te kijken wat je via DHCP nú van je router gekregen hebt, dan hoef je de provider ook niet te bellen welke DNS-servers jij vast kunt gaan instellen.

Een algemene tutorial is dus niet samen te stellen. Ik vind (persoonlijk) dat je met de door mij gegeven informatie het zélf moet kunnen op-/uitzoeken wat bij jou zou kunnen werken. Per slot doe je ook al de portforwarding zelf, dus... ;)

Tijs.
 
Oke ik ga het proberen. Het klinkt allemaal aardig ingewikkeld. En Port forwarden is een kwestie van port nummer op geven en het juiste adres.

Toch bedankt!:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan