Ip ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
412
Ik heb nu een goed werkend netwerk alleen NIS zit in de weg, die moet ik dus steeds uitschakelen. Nu wil ik bij NIS beide computers toevoegen maar ik weet mn ipadres niet. Hoe krijg ik die te zien ?

Ik heb Win Xp home en pro
 
Daar is een handige wizard voor in NIS ( in ieder geval in de 2003 versie) Open NIS>personal firewall>Configure> tabblad home networking> en dan de knop wizard....

Dan zoekt NIS het zelf uit en hoef jij niet t zoeken...
 
Of:

Start > Uitvoeren > type "cmd.exe" (zonder de aanhalingstekens) en druk op OK.
Dan kom je in een Dos venster. Type daar het commando ipconfig

vb:

C:\>ipconfig

Windows 2000 IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.3
 
Mijn instellingen (zie bijlage)

Bij het antwoord van chrisgeerdink krijg je alleen je internet IP adres en dat hoef je dus niet te gebruiken, je hebt alleen je netwerkIP adres nodig mits je geen gebruik maakt van de wizard...
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 29
Als je naar de site www.whatismyip.com gaat, zie je het ipadres van het netwerk, je router dus. Doe het zoals nteusink dit aangaf.
 
Nee JBS dat klopt niet want mijn netwerkIP is anders dan wat er op die site staat
 
JBS bedoelt waarschijnlijk het ipadres wat je van je provider krijgt (dat zie je nl via die site)
 
Zal je het eens uitleggen:

De vragensteller wil zijn interne ip adres weten. Komt er op een gegeven moment een link voorbij waar je alleen je provider ip te zien krijgt. Dan reageert nteusink hoe je het wel moet doen en legt JBS nogmaals uit hoe die site werkt en dat als je je intern adres wilt weten je beter de uitleg van nteusink kan volgen
 
Okee maar ik vond het een beetje verwarrend voor de vraagsteller :)
 
Als je alles goed doorleest is het niet verwarrend en de vragensteller kan neem ik aan zelf wel aangeven of het verwarrend is :)
 
Geplaatst door m@rio
Zal je het eens uitleggen:

De vragensteller wil zijn interne ip adres weten. Komt er op een gegeven moment een link voorbij waar je alleen je provider ip te zien krijgt. Dan reageert nteusink hoe je het wel moet doen en legt JBS nogmaals uit hoe die site werkt en dat als je je intern adres wilt weten je beter de uitleg van nteusink kan volgen
De vragensteller heeft dus 2 IP adressen. Dat moet hij goed weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan